Επικαιρότητα (Θέρμανσης - Ενέργειας - Οικολογία​ς)

Περισσότερα
11 Χρόνια 8 Μήνες πριν #28521 από KERBEROS
Αλλάζουν οι προδιαγραφές για το πετρέλαιο θέρμανσης;


Την άποψη ότι θα πρέπει να αλλάξουν οι προδιαγραφές του πετρελαίου θέρμανσης, ώστε να κλείσει κάθε «παραθυράκι» για το λαθρεμπόριο, διατυπώνουν μιλώντας στο EnergyPress κύκλοι της πετρελαϊκής αγοράς.

Με αφορμή την φορολογική εξίσωση που θα ισχύσει στους ειδικούς φόρους των πετρελαίων θέρμανσης και κίνησης και η οποία έχει ως πρωταρχικό στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, οι ίδιοι κύκλοι τονίζουν ότι μπορεί το όλο μέτρο να οδηγηθεί σε αποτυχία και τελικά οι θυσίες των πολιτών να πάνε χαμένες. Γιατί υπάρχει αυτός ο κίνδυνος; Διότι όπως λένε, υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο παράθυρο λαθρεμπορίου για τους επιτήδειους της αγοράς, το οποίο και θα πρέπει να κλείσει.

Ο λόγος για την τρίτη σε μέγεθος μάστιγα λαθρεμπορίου της αγοράς καυσίμων, το ναυτιλιακό diesel, το οποίο διακινείται είτε ως diesel κίνησης είτε ως θέρμανσης, με όφελος για τους λαθρέμπορους τη διαφορά της χαμηλότερης φορολογίας. Η χαμηλότερη φορολογία μάλιστα έχει ως αποτέλεσμα το ναυτιλιακό να είναι περίπου 50% φθηνότερο από το θέρμανσης

Το κίνητρο είναι υψηλό: εκτιμάται ότι εφόσον το ναυτιλιακό diesel υποκαταστήσει το λαθρεμπόριο που γινόταν μέχρι σήμερα στο πετρέλαιο θέρμανσης με το diesel κίνησης, το ύψος της φοροκλοπής μπορεί να φτάσει το μισό δις ευρώ.

Ο μοναδικός τρόπος για να καταπολεμηθεί ο νέος λαθρεμπορικός κίνδυνος είναι η εξομοίωση μεταξύ diesel κίνησης και θέρμανσης, να μην περιοριστεί μόνο στον ΕΦΚ αλλά να επεκταθεί και στις προδιαγραφές χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Μια τέτοια απόφαση, θα έκλεινε την πόρτα στο λαθρεμπόριο καθώς ακόμη και με τον πιο απλό έλεγχο θα εντοπίζονταν αμέσως οι παραβάτες. Κάτι που δεν μπορεί να συμβεί μόνο με τους ιχνηθέτες που χρησιμοποιούνται σήμερα στην Ελλάδα (χρωματισμός), καθώς όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, η τεχνολογία των λαθρεμπόρων έχει εξελιχθεί και μπορεί να αντιμετωπίσει τους συμβατικούς ιχνηθέτες. Αντίθετα εάν η προδιαγραφή για το θείο στο diesel θέρμανσης έπεφτε από τα 1000 στα 10ppm και το θέρμανσης εξομοιωνόταν με κίνησης, ο εντοπισμός του ναυτιλιακού καυσίμου που χρησιμοποιείται παράνομα θα ήταν πολύ πιο εύκολος καθώς η υψηλή περιεκτικότητα σε θείο θα λειτουργούσε από μόνη της ως… ιχνηθέτης.

Ένα τέτοιο μέτρο, τέλος, σημειώνουν πηγές της αγοράς θα μείωνε σημαντικά την περιβαλλοντική επιβάρυνση και θα βελτίωνε την ποιότητα της ατμόσφαιρας, λόγω της βελτίωσης της ποιότητας του καυσίμου.


www.thermansipress.gr/thermansi/%ce%bc%c...1%ce%b3%cf%81%ce%b1/

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 8 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 8 Μήνες πριν #29450 από KERBEROS
Ενημέρωση για τη βιομάζα από το ΤΕΙ Καρδίτσας


Η βιομάζα είναι στην επικαιρότητα και το ΤΕΙ Καρδίτσας ανταποκρινόμενο στην αυξημένη ζήτηση για την παραγωγή της διοργανώνει ενημερωτική ημερίδα την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου και ώρα 9:30 το πρωί (Αμφιθέατρο Τμήματος Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος) .

Η ημερίδα έχει τίτλο «Συγκομιδή, Εφοδιασμός και Εμπόριο Ξυλώδους Βιομάζας» και
διοργανώνεται από το Τμήμα Βιομάζας του ΚΑΠΕ και το Τμήμα Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος του Τ.Ε.Ι. Λάρισας - Παράρτημα Καρδίτσας.

Η συζήτηση θα κυμανθεί ανάμεσα στα θέματα:
• Τεχνολογίες Συγκομιδής Ξυλώδους Βιομάζας
• Είδη Βιομάζας για Παραγωγή Θερμότητας
• Πρότυπα Στερεών Βιοκαυσίμων
• Κέντρα Εφοδιασμού και Εμπορίου Βιομάζας
• Ενεργειακή Συμβολαιοποίηση
• Πιστοποιημένη Διαχείριση Δασικών Οικοσυστημάτων

Γενικότερα θα υπάρξει διασαφήνιση για τον τρόπο παραγωγής και εμπορίας της βιομάζας του δασικού τομέα, ενώ θα αναλυθούν η ώθηση επενδύσεων στον τομέα της παραγωγής δασικής βιομάζας, η εφαρμογή νέων τεχνολογιών, η ανάπτυξη Κέντρων Εφοδιασμού και Εμπορίου Βιομάζας και η ενίσχυση του αειφόρου εμπορίου αποτελούν σημαντικά βήματα στην αύξηση της χρήσης των καυσίμων ξυλώδους βιομάζας.

Η αύξηση της δραστηριότητας στην παραγωγή και το εμπόριο της βιομάζας είναι άλλωστε οι στόχοι του Ευρωπαϊκού έργου «Biomass Trade Centre II», στο οποίο συμμετέχει το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ), στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος «Ευφυής Ενέργεια για την Ευρώπη».

Η ημερίδα απευθύνεται σε παραγωγούς καυσίμων βιομάζας, δασικούς συνεταιρισμούς, δασικές υπηρεσίες, σε κατασκευαστές λεβήτων, σε δημοτικές επιχειρήσεις, εμπόρους, επιχειρηματίες και κάθε ενδιαφερόμενο που δραστηριοποιείται σε θέματα βιομάζας και παραγωγής ενέργειας.

Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη και θα χορηγηθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης. Εγγραφές έως 15/10/2012.

Για περισσότερες πληροφορίες και εγγραφή οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο Τμήμα Δασοπονίας & Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος, στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.teilar.gr/tmimata/tmima.php?tid=16 και στους Δρ. Γεώργιο Ευθυμίου, τηλ: 21440 64721, φαξ: 24410 71753, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και κ. Βασίλειο Αρέτο, τηλ: 24410 64701, φαξ: 24410 71753, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Πηγή: trikalanews.gr

www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&f...Ru8tn4ut8e7uBjAht6Fg

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...
Last edit: 11 Χρόνια 8 Μήνες πριν by KERBEROS.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 8 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 8 Μήνες πριν #29526 από KERBEROS
ΔΕΗ: ζητά πλήρη απελευθέρωση των τιμολογίων ρεύματος


Την πλήρη και ουσιαστική απελευθέρωση της αγοράς και, ειδικότερα, την πλήρη και ουσιαστική απελευθέρωση των τιμολογίων ρεύματος, ζητά η ΔΕΗ, επισημαίνοντας ότι κάτι τέτοιο θα έχει πολύ σημαντικές θετικές επιπτώσεις στο κόστος και στην ποιότητα της προσφερόμενης ηλεκτρικής ενέργειας σε μακροχρόνιο ορίζοντα.

«Ο στόχος της αποτελεσματικής λειτουργίας της αγοράς ηλεκτρισμού θα επιτευχθεί στο πλαίσιο μιας ευρύθμως λειτουργούσας αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, απελευθερωμένης σε όλες τις επί μέρους δραστηριότητες από την παραγωγή μέχρι και την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας. Σε μια τέτοια αγορά η ανάγκη για ρυθμιστική παρέμβαση θα περιορίζεται στο ελάχιστο», αναφέρει η ΔΕΗ μεταξύ άλλων στο κείμενο προτάσεων που κατέθεσε χθες στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας σχετικά με την αναδιοργάνωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.

Ωστόσο, η επιχείρηση προειδοποιεί ότι αν δεν απελευθερωθούν τα τιμολόγια το αργότερο ως το τέλος του Ιουνίου του 2013, θα απαιτηθούν ρυθμιστικές παρεμβάσεις προκειμένου να διατηρηθεί η ισορροπία εσόδων και δαπανών στις δραστηριότητες παραγωγής και εμπορίας

Για παράδειγμα ενδέχεται να αποφασιστεί η παραχώρηση ισχύος / ενέργειας μονάδων της σε τρίτους προμηθευτές, μέσα από διαφανείς «μηχανισμούς αγοράς», όπως π.χ. είναι οι δημοπρασίες «εικονικών σταθμών παραγωγής».

Τέλος η ΔΕΗ ζητά την τροποποίηση των κανόνων υποβολής προσφοράς από τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής στην ημερήσια αγορά ρεύματος, την άμεση και πλήρη κατάργηση της προσαύξησης που καταβάλλεται πλέον του μεταβλητού κόστους στο Μηχανισμό Ανάκτησης Μεταβλητού Κόστους και τη θέσπιση κατάλληλου μηχανισμού για την διασφάλιση της επάρκειας ισχύος του ελληνικού ηλεκτρικού συστήματος.

Διαβάστε εδώ αναλυτικά τις προτάσεις της ΔΕΗ για την αναδιοργάνωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας

econews

www.econews.gr/2012/10/05/dei-timologia-revmatos/

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...
Last edit: 11 Χρόνια 8 Μήνες πριν by KERBEROS.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 8 Μήνες πριν #29528 από KERBEROS
Πετρέλαιο θέρμανσης: συλλαλητήριο στην Καστοριά – Μείωση κατανάλωσης 50%


Μαζικό συλλαλητήριο για την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης πραγματοποίησαν πολίτες της Καστοριάς.

Μάλιστα η Κίνηση Πολιτών Καστοριάς παρέδωσε στον αντιπεριφερειάρχη ψήφισμα με 14.000 υπογραφές, ζητώντας να μην εξισωθεί ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης.

Μείωση 50% στην κατανάλωση

Το 50% αναμένεται να ξεπεράσει η πτώση στην κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης στη Βόρεια Ελλάδα.

Όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, οι παραγγελίες στα πρατήρια του ελληνικού Βορρά είναι σήμερα μηδενικές.

Οι βενζινοπώλες, που «βλέπουν» λουκέτα στα πρατήρια, αποδίδουν το φαινόμενο στην εκτίναξη της τιμής του πετρελαίου στο 1,30-1,50 ευρώ/λίτρο αλλά και τη στροφή περισσότερων πολιτών σε νέες μορφές ενέργειας, όπως οι λέβητες πέλετ, οι ξυλόσομπες και τα ενεργειακά τζάκια. (Διαβάστε εδώ για το κόστος και τα οφέλη των εναλλακτικών πηγών θέρμανσης)

Λαθρεμπόριο στο ναυτιλιακό πετρέλαιο

Σε αύξηση της παράνομης διακίνησης του αφορολόγητου πετρελαίου ναυτιλίας θα οδηγήσει η εξίσωση των φόρων κατανάλωσης στα ντίζελ κίνησης και θέρμανσης, όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας Πληροφορικών Συστημάτων, Χάρης Θεοχάρης.

Σύμφωνα με το ethnos.gr, το ναυτιλιακό πετρέλαιο έχει την ίδια περιεκτικότητα σε θείο με το πετρέλαιο θέρμανσης (1.000 ppm), όμως κοστίζει λιγότερο και συνεπώς υπάρχει κίνητρο για λαθρεμπορία.

Οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και τα διυλιστήρια των ΕΛ.ΠΕ. έχουν ζητήσει να γίνει ενιαίος τύπος πετρελαίου στα πρότυπα του ντίζελ κίνησης (10ppm) ώστε να παταχθεί η λαθρεμπορία στο ναυτιλιακό, αίτημα που εξετάζεται από τα αρμόδια υπουργεία.


www.econews.gr/2012/10/05/petrelaio-ther...llalitirio-kastoria/

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 8 Μήνες πριν #29529 από KERBEROS
Αυξήσεις φωτιά στα τιμολόγια της ΔΕΗ το 2013


Αυξήσεις της τάξης του 25% έως 30% πρότεινε η ΔΕΗ στα τιμολόγια ρεύματος για τους οικιακούς καταναλωτές, μέχρι το τέλος Ιουνίου 2013, σύμφωνα με την «Καθημερινή». Η Επιχείρηση δημοσιοποίησε χθες τις θέσεις της στο πλαίσιο της διαβούλευσης της ΡΑΕ για την αναδιοργάνωση της αγοράς ενέργειας και σημείωσε ότι εξαίρεση θα αποτελούν μόνο οι ευπαθείς ομάδες πληθυσμού.

Οι προτάσεις της ΔΕΗ έχουν σταλεί στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), με αφορμή την πρόσκληση που είχε απευθύνει για τη δημόσια διαβούλευση σχετικά με το πώς θα μπορούσε να αναδιοργανωθεί η εγχώρια αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.

Επίσης, με τις προτάσεις της η ΔΕΗ υποστηρίζει πλήρως τον ανταγωνισμό, σε όλο το φάσμα των διαθέσιμων ενεργειακών πόρων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Σχετικά με τους οικιακούς καταναλωτές, η ΔΕΗ επισημαίνει πως συμφωνεί πλήρως με την απελευθέρωση της αγοράς προμήθειας για όλες τις κατηγορίες καταναλωτών.

Στην περίπτωση που η ΡΑΕ επιλέξει να εφαρμόσει μεταβατικά ρυθμιζόμενο τιμολόγιο, αυτό θα πρέπει να αναπροσαρμόζεται σε τακτά χρονικά διαστήματα έτσι ώστε να αντικατοπτρίζει τις εξελίξεις στην αγορά χονδρεμπορικής, η οποία θα πρέπει να είναι πλήρως απελευθερωμένη.

Η ΔΕΗ θεωρεί ότι η πρόταση της ΡΑΕ για πλήρη απεμπλοκή των δραστηριοτήτων προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας από την είσπραξη τελών υπέρ τρίτων (δημοτικός φόρος, δημοτικά τέλη, ΕΕΤΗΔΕ, τέλος ΕΡΤ, ΔΕΤΕ, κ.α.) είναι αυτό που θα έπρεπε να γίνει.

Τέλος, η ΔΕΗ συμφωνεί απόλυτα με την πρόταση της ΡΑΕ για τη μείωση της φορολόγησης που εφαρμόζεται σήμερα στην ηλεκτρική ενέργεια.


energyin.gr/2012/10/05/%ce%b1%cf%85%ce%b...%ce%b5%ce%b7-%cf%84/

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 8 Μήνες πριν #29533 από KERBEROS
Οι χρυσοφόρες διαδρομές του λαθρεμπόρι​ου καυσίμων και οι εξαγωγές "μαϊμού"


Τις «χρυσοφόρες» διαδρομές των λαθραίων καυσίμων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, Βουλγαρίας, πΓΔΜ και Μαυροβουνίου, αποκαλύπτει μελέτη του Οικονομικού τμήματος του ΑΠΘ, που παρουσιάστηκε χθες στη ΓΣΕΒΕΕ.

Η μελέτη, την οποία συνέταξε ο καθηγητής Δημήτρης Μάρδας για λογαριασμό της ΓΣΕΒΕΕ και του ΠΟΠΕΚ, περιγράφει τους τρόπους διασυνοριακού λαθρεμπορίου με τις εικονικές εξαγωγές καυσίμων, ενώ με βάση τα στοιχεία των στατιστικών αρχών των επιμέρους κρατών, εμφανίζονται σαφώς οι ποσότητες των αφορολόγητων καυσίμων που «εξήχθησαν» από την Ελλάδα στα χαρτιά, αλλά ποτέ δεν έφτασαν στον προορισμό τους.

Η παρουσίαση της μελέτης έδωσε την ευκαιρία στους εκπροσώπους των επαγγελματικών φορέων, να τονίσουν την πεποίθησή τους, ότι ποτέ δεν υπήρξε πραγματική πολιτική βούληση για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, στα καύσιμα, το οποίο σε μεγάλο βαθμό ευθύνεται και για τα ελλείμματα του Δημοσίου.

Μάλιστα ο παριστάμενος γενικός γραμματέας πληροφοριακών συστημάτων Χάρης Θεοχάρης, δέχτηκε έντονη κριτική εκ μέρους των εκπροσώπων των επαγγελματικών φορέων, για την ολιγωρία της κυβέρνησης να προχωρήσει στην εφαρμογή των νόμων που η ίδια εισηγήθηκε και ψηφίστηκαν από τη Βουλή για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου (τοποθέτηση GPS στα βυτιοφόρα και στα πλωτά μέσα, συστήματα εισροών-εκροών στις δεξαμενές, ιχνηθέτες κ.λπ.).


Ο ίδιος, εμμέσως παραδέχτηκε ότι η εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, χωρίς να ισχύουν αξιόπιστα μέτρα εποπτείας, θα συμβάλλει στην έξαρση του λαθρεμπορίου του ναυτιλιακού πετρελαίου, ενώ σε ερωτήσεις για το πότε θα γίνει δυνατή η τοποθέτηση των συστημάτων εισροών-εκροωών στις δεξαμενές καυσίμων, απάντησε ότι οι προδιαγραφές τους κατά πάσα πιθανότητα θα είναι έτοιμες το πρώτο τρίμηνο του 2013.

Όσο για τις ενιαίες προδιαγραφές στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, που θα αποτελούσε φραγμό για μεγάλο μέρος του διακινούμενου λαθραίου ναυτιλιακού πετρελαίου, είπε ότι από την κυβέρνηση δεν έχει ληφθεί ακόμη καμία απόφαση.

Στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι όπως έχει γράψει επανειλημμένα το euro2day, με τις πρόσφατες κυβερνητικές αποφάσεις για αύξηση του φόρου του πετρελαίου θέρμανσης στα επίπεδα του κίνησης, θα «ανοίξει ο δρόμος» για την έξαρση του λαθρεμπορίου με το αφορολόγητο ναυτιλιακό πετρέλαιο, από τη στιγμή που οι προδιαγραφές του πετρελαίου θέρμανσης, είναι ίδιες με αυτές του ναυτιλιακού.

Οι πλασματικές εξαγωγές

Σε ό,τι αφορά στο λαθρεμπόριο μέσω των πλασματικών εξαγωγών, τα στοιχεία που εμφάνισε η μελέτη του καθηγητή Μάρδα, δείχνουν ότι επί τουλάχιστον μία δεκαετία τα κυκλώματα δρουν ανενόχλητα, ενώ όπως φαίνεται, πρόσφεραν και τεχνογνωσία στους «συναδέλφους» τους των γειτονικών χωρών.

Ειδικότερα, από τη σύγκριση των επίσημων στοιχείων τα στατιστικών αρχών Ελλάδας, Βουλγαρίας, πΓΔΜ, προκύπτει ότι οι ποσότητες και η αξία των καυσίμων που εξήχθησαν από την Ελλάδα σε γειτονικές χώρες, είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που τα στατιστικά των γειτονικών χωρών εμφανίζουν ότι εισήγαγαν από την Ελλάδα.

Για παράδειγμα, το 2009, δηλώθηκε ότι έφυγαν από την Ελλάδα προς τα Σκόπια 222.900 τόνοι βενζίνες-ντίζελ αξίας περίπου 134,5 εκατ. δολαρίων ενώ τα Σκόπια δήλωσαν ότι εκεί έφθασαν μόλις οι 12.300 τόνοι αξίας 10 εκατ. δολαρίων.

Στην Τουρκία, μεταξύ 2001 και 2006, οι ποσότητες που «εξάγει» η Ελλάδα κινούνται μεταξύ 56 και 414 εκατομμυρίων δολαρίων σε αξία, ενώ τις αντίστοιχες χρονιές η αξία των εισαγωγών καυσίμων σε Τουρκία από Ελλάδα, κινούνται από 29 μέχρι 376 εκατομμύρια δολάρια.

Το περίεργο είναι ότι από το 2006 και μετά, η εικόνα αυτή αντιστρέφεται. Δηλαδή οι ποσότητες που δηλώνει η Τουρκία ότι εισάγει από Ελλάδα, είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που δηλώνει η Ελλάδα ότι εξάγει στην Τουρκία.

Το ίδιο φαινόμενο ισχύει και με την Αλβανία από το 2003 και μετά. Η μελέτη εξηγεί ότι πίσω από αυτή τη διαφορά, κρύβεται μία συγκεκριμένη μέθοδος λαθρεμπορίου καυσίμων, που χρησιμοποιείται από τα κυκλώματα και εκμεταλλεύεται τον ελλιπή έλεγχο στα τελωνεία.

Συγκεκριμένα, ο Έλληνας «εξαγωγέας» δηλώνει στα δικά μας σύνορα ότι εξάγει με τα βυτιοφόρα του ένα άλλο παράγωγο του πετρελαίου (π.χ. τολουένη, ξυλένη, ΒΤΧ) ή οτιδήποτε άλλο προϊόν σε υγρή όμως μορφή, ενώ στα τουρκικά σύνορα δηλώνει ότι εισάγει τις βενζίνες που πράγματι μεταφέρει.

Έτσι, ξεφορτώνεται τα, χωρίς παραστατικά, καύσιμα που διαθέτει στη χώρα μας και τα οποία δεν προωθεί στην εδώ αγορά, όταν αισθάνεται ότι τείνει να «διαβεί τον Ρουβίκωνα!». Η ροή αυτή του εμπορίου καυσίμων εξυπηρετεί επίσης και τους Τούρκους λαθρεμπόρους, που καλύπτουν έτσι τα δικά τους εσωτερικά ελλείμματα με «μαύρες» βενζίνες.

Γενικότερα, ως προς τις μεθόδους που ασκεί το διασυνοριακό λαθρεμπόριο, η μελέτη περιγράφει τα εξής:

1- Ο Έλληνας οδηγός του βυτιοφόρου βενζινών δηλώνει το προς εξαγωγή ποσό στα σύνορα και κατόπιν αντί να βρεθεί στα απέναντι φυλάκια της γειτονικής χώρας, κάνει μια στροφή 180ο και επιστρέφει στη βάση του στην Ελλάδα με ένα φορτίο που δήθεν εξήχθηκε. (Αρχέγονη προσέγγιση).

2- Ένα απλό επιβατικό αυτοκίνητο σταματά στα σύνορα, σφραγίζει τα τιμολόγια του εικονικού φορτίου των καυσίμων που δήθεν εξάγονται και αφού ο οδηγός κεράσει ένα καφέ (ολίγον ακριβό φυσικά) στις εκεί εποπτικές, αρχές επιστρέφει στο σπίτι του.

3- Το βυτιοφόρο δηλώνει στα ελληνικά σύνορα την αξία των καυσίμων προς εξαγωγή που αντιστοιχούν σε ένα πλήρες φορτίο, ενώ μεταφέρει τη μισή ποσότητα, η οποία δηλώνεται ακολούθως στο απέναντι φυλάκιο. (Συνήθης πολιτική των διπλών τιμολογίων στο διακοινοτικό εμπόριο κυρίως).

4- Το βυτιοφόρο δηλώνει την αξία των καυσίμων προς εξαγωγή που πράγματι φέρει και κατόπιν ο οδηγός κατευθύνεται στο γειτονικό τελωνείο. Ενδιάμεσα το βυτιοφόρο...εξαφανίζεται.

5- Βέβαια δεν πρέπει να υποβαθμίζεται και η μεταφορά καυσίμων transit από την Ελλάδα προς άλλες χώρες (π.χ. Μαυροβούνιο), που ερμηνεύει μέρος των στατιστικών διαφορών. Μια μεταφορά transit καυσίμων προς το Μαυροβούνιο δηλώνεται στην Ελλάδα ως «εξαγωγή» ενώ στη πΓΔΜ δηλώνεται ως «transit» και όχι ως εισαγωγή. Η μεγάλη όμως διαφορά στα δυο υπό εξέταση νούμερα, τόσο σε αξία όσο και σε ποσότητα δεν μπορεί να ερμηνευθεί επαρκώς μόνο από τις ποσότητες transit.

Ως προς τα μέτρα που προτείνονται, η μελέτη μένει στις προτάσεις που έχουν κάνει ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας και η ΠΟΠΕΚ και οι οποίες συγκλίνουν σε μεγάλο βαθμό.

Επιπλέον ο κ. Μάρδας προτείνει να δίνεται ένα γενναίο πριμ στα μέλη του ΣΔΟΕ ή του οποιουδήποτε ελεγκτικού μηχανισμού, που θα συλλαμβάνουν κάθε λαθραία ποσότητα. Το πριμ αυτό ως ποσοστό των διοικητικών προστίμων που επιβάλλονται στα λαθραία καύσιμα, δε θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό.

Αν εφαρμοστεί αυτή η πολιτική ενδεχομένως να εκπλαγούμε από τις δεκάδες παράνομες δεξαμενές και βυτιοφόρα που όλως τυχαίως θα ανακαλυφθούν.

Το ναυτιλιακό

Τέλος, η μελέτη ασχολείται και με τη διακίνηση του αφορολόγητου ναυτιλιακού πετρελαίου, το οποίο εισέρχεται στο κύκλωμα του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης. Σύμφωνα με τη μελέτη, η όλη διαδικασία στηρίζεται στα περίφημα «σλέπια» ή «μπάρτζες», δηλαδή τα μικρά δεξαμενόπλοια που φορτώνουν το ναυτιλιακό καύσιμο από τα διυλιστήρια, παρουσία τελωνειακών και του ΣΔOE, δηλώνοντας ότι οι ποσότητες προορίζονται για τον ανεφοδιασμό των πλοίων.

Παραγγελιοδόχοι που είναι υπεύθυνοι για τον ανεφοδιασμό των πλοίων εμφανίζουν, πολλές φορές εν αγνοία πλοιάρχου και μηχανικού, εικονική αίτηση αγοράς, την οποία καταθέτουν στο τελωνείο. Προμηθεύονται την αναγραφόμενη ποσότητα, αντί όμως αυτή να καταλήξει στο σύνολό της στο πλοίο ένα μεγάλο μέρος ξεφορτώνεται σε βυτία τα οποία τη μεταφέρουν σε παράνομες δεξαμενές του Aσπρόπυργου και της Eλευσίνας.

Στο τελωνείο κατατίθεται έγγραφο που βεβαιώνει ότι η ποσότητα παραδόθηκε, χωρίς να είναι δυνατόν να ελεγχθεί από τις αρχές εάν πράγματι παραδόθηκε στον νόμιμο αποδέκτη. Στις δεξαμενές το καύσιμο αποχρωματίζεται και τη χειμερινή περίοδο διατίθεται στην αγορά ως πετρέλαιο θέρμανσης, ενώ την θερινή ως πετρέλαιο κίνησης.

Η πράξη μας δείχνει την αδυναμία της πολιτείας να ελέγξει τον ανεφοδιασμό των πλοίων, που γίνεται μέσω των συνολικά 50 πλωτών δεξαμενόπλοιων, διότι τα Τελωνεία δεν έχουν στη διάθεσή τους ταχύπλοα σκάφη κατά πολλούς. Αυτό όμως ηχεί περισσότερο πρόφαση, παρά πραγματική αιτία.

Έτσι, από το Λαύριο μέχρι την Eλευσίνα, τα «σλέπια» κινούνται ανεξέλεγκτα. Για να προβούν οι τελωνειακοί σε έλεγχο, θα πρέπει να καταθέσουν αίτημα στο Λιμενικό. Αν πράγματι αυτό συμβαίνει, τότε, η πληροφορία διαρρέει, με αποτέλεσμα να χάνεται το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού. Επιπλέον η εμπλοκή πολλών φορέων, μπορεί να οδηγήσει σε προστριβές με αποτέλεσμα τη δημιουργία του γνωστού χάους που προκαλεί η γραφειοκρατία.

Oι παράνομες δεξαμενές που είναι διάσπαρτες στο Λεκανοπέδιο και υπολογίζονται σε πάνω από 200, ανήκουν σε πρόσωπα που τις νοικιάζουν σε λαθρέμπορους, για να αποθηκεύουν το ναυτιλιακό καύσιμο που εξασφαλίζουν με τη συνεργασία ναυτιλιακής εταιρείας και τελωνειακών.

Μιχάλης Καϊταντζίδης

(euro2day.gr)

www.energypress.gr/news/Oi-hrysofores-di...i-oi-exagwges-maimoy

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.147 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ