Επικαιρότητα (Θέρμανσης - Ενέργειας - Οικολογία​ς)

Περισσότερα
11 Χρόνια 8 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 8 Μήνες πριν #28050 από KERBEROS
Αντιγράφω από φόρουμ πολύ γνωστής εταιρείας...

Καλημέρα σας.

Τις τελευταίες ώρες κυριαρχεί μια διάχυτη ανησυχία όσο αφορά την υποτιθέμενη ‘’αύξηση της τιμής του υγραερίου’’.

Η ανησυχία αυτή οφείλεται , ως συνήθως στη χώρα μας, κυρίως από βεβιασμένα συμπεράσματα και από άγνοια των περισσοτέρων αυτοαποκαλούμενων ‘’ειδικών’’.

Οφείλουμε εμείς πρωτίστως, ως το μεγαλύτερο Δίκτυο Υγραεριοκίνησης να ενημερώσουμε το κοινό και τους πελάτες μας για το τι πραγματικά συμβαίνει.

Τις τελευταίες ημέρες, γίνονται συζητήσεις από τα στελέχη της κυβέρνησης όσο αφορά τα νέα μέτρα που θα ληφθούν σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών.

Μέσα σε αυτές τις συζητήσεις, τέθηκε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων η εξίσωση της φορολογίας του πετρελαίου κίνησης, με την φορολογία του Υγραερίου κίνησης.

Θα πρέπει να γνωρίζει το κοινό, πως η τιμή κάθε καυσίμου, διαμορφώνεται από πολλές παραμέτρους (διυλιστήρια, ΦΠΑ, φορολογία καυσίμου, κέρδος πρατηρίου, κτλ).

Πριν λίγους μήνες, για όσους θυμούνται, αυξήθηκε σε μια νύχτα η φορολόγηση του Υγραερίου και πήγε από 100,00€/τόνος σε 200,00€/τόνος.
Εκείνη η αύξηση, στην τελική τιμή του λίτρου στα Πρατήρια, μετατράπηκε σε αύξηση περίπου 30-35 λεπτά στο λίτρο.

Σήμερα, τέθηκε στο τραπέζι κάτι παρόμοιο, όσο αφορά το πετρέλαιο Κίνησης.

Μια πιθανή (διότι προς το παρών δεν έχει παρθεί καμία επίσημη απόφαση) αύξηση του Πετρελαίου Κίνησης, στα επίπεδα της φορολόγησης του Υγραερίου Κίνησης, θα επιφέρει σαφώς και αύξηση στα παράγωγά του, δηλαδή στη βενζίνη και στο υγραέριο.
Η αύξηση που συζητάνε (και δεν έχει αποφασισθεί ακόμη) κυμαίνεται περί των 130,00€/τόνος.

Αυτή η αύξηση που θα παρασύρει βενζίνη και Υγραέριο, στην τελική τιμή του Πρατηρίου θα ισοδυναμεί με μια αύξηση της τάξεως του 0,12-0,15€/λίτρο.
Αυτή είναι η πραγματικότητα, και σε αυτή δεν χωράνε ούτε πανικοί, ούτε βεβιασμένα συμπεράσματα, ούτε βεβαίως ημιμαθείς ειδικοί.

Η διασκευή ενός αυτοκινήτου σε Υγραεριοκίνητο, θα συνεχίζει να παρέχει μέγιστη εξοικονόμηση χρημάτων, μιας και η Τελική Τιμή του λίτρου Υγραερίου, θα συνεχίζει να είναι μακράν χαμηλότερη από την Τελική Τιμή του λίτρου της Βενζίνης.

Για την ........... Παπαδόπουλος Γεώργιος
Τμήμα Εμπορικής Διεύθυνσης



Εγώ θα πιστέψω αυτόν, γιατί πριν ένα μήνα έκανα τη μετατροπή... :(

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...
Last edit: 11 Χρόνια 8 Μήνες πριν by KERBEROS.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 8 Μήνες πριν #28054 από mourgos
Kerberos σε βρίσκω πολυ ενημερωμένο. Καλα έκανες και το εστειλες γιατι βρισκόμαστε σε διλλημα. Εγω πάντως λέω να περιμένω μέχρι την Δευτέρα να δω και τι θα ανακοινωθεί και πράττω αναλόγως. Πραγματικά ειναι να απορεί κανείς. Ξοδεύουμε λεφτά, οτι περισσεύει στο καθένα για να κάνουμε λίγο οικονομία στην αδικία και στο κακό που περνάμε, και οι άχρηστοι πολιτικοί να τρόμο κρατήσουν με αυξήσεις, φόρους και αλλα. Και άντε πες οτι δεν θα αυξηθεί το αέριο κίνησης τωρα ποιος με βεβαιώνει για του χρόνου. Ειναι να τρελαθούμε. Κουράστηκα να παίζω αυτο το παιχνίδι με την ηγεσία του τόπου μου. Έχω χάσει την εμπιστοσύνη μου. Την ελπίδα μου δεν την χανω βέβαια δεν θα τους κάνω την χάρη.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 8 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 8 Μήνες πριν #28059 από KERBEROS

mourgos έγραψε: Kerberos σε βρίσκω πολυ ενημερωμένο. Καλα έκανες και το εστειλες γιατι βρισκόμαστε σε διλλημα. Εγω πάντως λέω να περιμένω μέχρι την Δευτέρα να δω και τι θα ανακοινωθεί και πράττω αναλόγως. Πραγματικά ειναι να απορεί κανείς. Ξοδεύουμε λεφτά, οτι περισσεύει στο καθένα για να κάνουμε λίγο οικονομία στην αδικία και στο κακό που περνάμε, και οι άχρηστοι πολιτικοί να τρόμο κρατήσουν με αυξήσεις, φόρους και αλλα. Και άντε πες οτι δεν θα αυξηθεί το αέριο κίνησης τωρα ποιος με βεβαιώνει για του χρόνου. Ειναι να τρελαθούμε. Κουράστηκα να παίζω αυτο το παιχνίδι με την ηγεσία του τόπου μου. Έχω χάσει την εμπιστοσύνη μου. Την ελπίδα μου δεν την χανω βέβαια δεν θα τους κάνω την χάρη.


Το τι έχει συμβεί μ' αυτή τη σχεδιαζόμενη αύξηση της τιμής του υγραερίου δε λέγεται. Άλλοι μιλάνε για 9 λεπτά, άλλοι για 13-16 και άλλοι (βλέπε κανάλια της TV για 25). Ως συνήθως οι δοσίλογοι ρίχνουν άδεια, για να πιάσουν γεμάτα. Περίμενε να δεις που θα κάτσει η μπίλια, πριν κάνεις οτιδήποτε (άσε που θα ρίξουν τις τιμές κι άλλο οι εγκαταστάτες - εγώ το 'βαλα με 850).
Πριν το βάλω, είχα ήδη σκεφτεί την πιθανότητα αύξησής του, με το σκεπτικό ότι κάποια στιγμή θα έφτανε να είναι λίγο φθηνότερο από το πετρέλαιο κίνησης, αφού θέλουν να προωθήσουν τα πετρελαιοκίνητα. Απλά δεν περίμενα να γίνει τόσο γρήγορα. Επειδή κάνω 1700-1800 χιλιόμετρα το μήνα, πάλι θα με συμφέρει, απλά θα αργήσω να κάνω απόσβεση κατά τρεις μήνες.

ΥΓ: Για όσους ονειρεύονται την πετρελαιοκίνηση (επειδή την έψαξα κι αυτή), ας γνωρίζουν ότι σε χώρες όπως η Αγγλία, όπου ο ανταγωνισμός λειτουργεί εδώ κι αιώνες (και οι φόροι είναι λογικοί), μετά τη στροφή του κόσμου στην πετρελαιοκίνηση, το πετρέλαιο κίνησης είναι πλέον ακριβότερο (!) από τη βενζίνη. Έχω γνωστούς στην Αγγλία, που σκέφτονται να αλλάξουν ξανά το πετρελαιοκίνητο με βενζινοκίνητο! Φανταστείτε τι έχει να γίνει στη Γερμανική αποικία που λέγεται Ελλάδα.

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...
Last edit: 11 Χρόνια 8 Μήνες πριν by KERBEROS.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 8 Μήνες πριν #28139 από mourgos
Άμα κανείς τόσα χλμ καλα έκανες. Απο οτι βλέπω το πιθανό σενάριο ειναι για 1,15 με 1,20 για το αέριο. Το πετρέλαιο ειναι καλη λύση αλλα ειναι ακριβό και δεν κάνουν χρηματοδοτήσεις οι τράπεζες. Δεν αξίζει να ρισκαρεις κιόλας με αλλα δάνεια. Μάλλον για αέριο κίνησης και απόσβεση σε μεγαλύτερο διάστημα. Στην Αγγλία επειδή σπούδασα εκεί, ειναι φτηνότερα τα αυτοκίνητα, ειναι πολυ φθηνότερη η ασφάλεια, και σήμα πληρώνεις για όσο διάστημα κινεις το αυτοκίνητο. Αν θέλεις αγοράζεις σήμα για 3 μήνες ας πούμε. Όχι εδώ που πληρώνεις ακόμα και άμα κάθεται το αυτοκίνητο.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 8 Μήνες πριν #28245 από KERBEROS

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 8 Μήνες πριν #28246 από KERBEROS
Διπλασιάστηκαν φέτος οι αγορές ξυλόσομπας


Η τιμή πετρελαίου οδηγεί σε αναζήτηση ξεχασμένων λύσεων, με νέες όμως δυνατότητες
Του Γιαννη Ελαφρου

Οι ξυλόσομπες επιστρέφουν στα ελληνικά σπίτια σαν αποτέλεσμα της αγωνιώδους προσπάθειας των πολιτών να κάνουν προσιτό το κόστος της θέρμανσης, μετά την απογείωση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης στα επίπεδα του 1,4 - 1,6 ευρώ το λίτρο. Οι αγορές ξυλόσομπας έχουν σχεδόν διπλασιαστεί φέτος, ενώ σε πολλά σπίτια ανοίγονται τρύπες για να βγουν τα γνωστά «μπουριά». Η βαριά λιτότητα και η μεγάλη φορολογική επιβάρυνση του πετρελαίου θέρμανσης οδηγούν τα νοικοκυριά σε λύσεις που έμοιαζαν ξεχασμένες και ξεπερασμένες. Και όμως οι ξυλόσομπες επιστρέφουν, συχνά με νέα, σύγχρονη όσο και εντυπωσιακή εμφάνιση, υψηλότερη απόδοση και νέες δυνατότητες. Παρ’ όλα αυτά η εγκατάσταση μιας ξυλόσομπας σημαίνει νέα έξοδα και νέες έννοιες, όπως η καθαριότητα της στάχτης, της καπνοδόχου κ.λπ.

Διάφορα είδη

Οι πιο κλασικές και πλέον συνηθισμένες στις πωλήσεις είναι οι μαντεμένιες ξυλόσομπες, με κόστος αγοράς από 150 ευρώ μέχρι 250 - 300 ευρώ. Οι λεγόμενες ενεργειακές ξυλόσομπες έχουν πιο μικρή εστία, αλλά μεγάλη απόδοση και είναι φτιαγμένες από ατσάλι. Οι ενεργειακές ξυλόσομπες έχουν συνήθως πολύ πιο όμορφη εμφάνιση, μικρότερη κατανάλωση, αλλά είναι αρκετά ακριβότερες, καθώς ξεκινούν από 250 ευρώ και φτάνουν και τα 650 ευρώ.

Μια μεγάλη ξυλόσομπα μπορεί να ζεστάνει ικανοποιητικά το καθιστικό και να διαχύσει θερμότητα και στα γειτονικά δωμάτια. Ακόμα μεγαλύτερη συμβολή στη θερμική ασπίδα του σπιτιού μπορεί να έχουν οι ξυλόσομπες που συνδέονται με το καλοριφέρ. Στην περίπτωση αυτή, το νοικοκυριό αποκτά κεντρική θέρμανση (με την ποιότητα που αυτή έχει), αλλά με καύσιμο ξυλεία και όχι πετρέλαιο. Το κόστος της θέρμανσης μειώνεται μέχρι και στο 1/3.

Το κόστος τέτοιων συστημάτων κινείται από 500 - 900 ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος εγκατάστασης από 750 - 1.500 ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, με τις σημερινές τιμές μπορεί να γίνει απόσβεση σε δύο χρόνια.

Ο βασικός λόγος που οδηγεί στη στροφή στις ξυλόσομπες είναι ο οικονομικός. Η τιμή των καυσόξυλων είναι ακόμα σχετικά μικρή, αν και ανεβαίνει μαζί με τη ζήτηση. Σήμερα τα ξύλα πωλούνται 180 - 200 ευρώ ο τόνος στην Αθήνα (με ιδιαίτερα ανοδικές τάσεις), ενώ δεν λείπουν περιπτώσεις στα νότια προάστια που η τιμή πώλησης έχει ξεπεράσει τα 220 ευρώ. Στις περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, με τον πολύ πιο βαρύ χειμώνα, το καύσιμο ξύλο πωλείται στη μισή τιμή, ενώ στη Θεσσαλονίκη κινείται γύρω στα 140 ευρώ. Ομως, υπάρχει ο κίνδυνος να ανέβουν αρκετά οι τιμές, καθώς η ζήτηση τείνει να διπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι.

Για να είναι αποδοτική η καύση στις ξυλόσομπες, η ξυλεία πρέπει να μην έχει υγρασία, καθώς η παραγωγή υδρατμών όχι μόνο ρίχνει την απόδοση της καύσης, αλλά φθείρει και τις καμινάδες. Για να αποφύγει ο καταναλωτής την υγρασία, καλό είναι να προμηθεύεται την ξυλεία όσο το δυνατόν νωρίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αποφεύγει την αγορά ξύλου αργά το φθινόπωρο ή τον χειμώνα και να προσέχει να μην έχουν πρόσθετη υγρασία. Ασυνείδητοι έμποροι ξυλείας καταβρέχουν τα καυσόξυλα, έτσι ώστε να ανέβουν το βάρος και η τιμή τους. Γι’ αυτόν τον λόγο, ο νέος Αγορανομικός Κώδικας προβλέπει ότι η πώληση θα γίνεται με βάση την μονάδα όγκου (κυβικό μέτρο) και όχι βάρους (κιλά, τόνοι).

Βεβαίως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να καίγονται ξύλα με χημικές προσμείξεις (ή βαμμένα), γιατί εκλύουν τοξικές ενώσεις όταν καίγονται. Από την άποψη αυτή, οι καταναλωτές πρέπει να αποφεύγουν προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά και διαφημίζουν ότι είναι εμποτισμένα με διάφορα επιβραδυντικά καύσης κ.λπ.

Τα καλύτερα ξύλα

Βεβαίως, κάθε ξύλο δεν είναι το ίδιο. Την καλύτερη απόδοση έχουν η δρυς, η ελιά και η οξιά. Πολύ καλύτερη απόδοση από τα κλασικά καυσόξυλα έχουν οι λεγόμενες μπριγκέτες, δηλαδή επεξεργασμένα κομματάκια ξύλου, που αποτελούνται 100% από συμπιεσμένο ξύλο, χωρίς χημικά ή άλλα πρόσθετα. Οι μπριγκέτες έχουν πάρα πολύ καλύτερη καύση, με αποτέλεσμα καλύτερη θέρμανση και μικρότερες εκπομπές μικροσωματιδίων. Πολύ καλή απόδοση έχουν όταν προέρχονται από ελαιοπυρήνα. Επίσης μπορεί να αποτελούνται από συμπιεσμένα πριονίδια και άλλα κατάλοιπα ξυλείας. Στην περίπτωση αυτή γίνεται και ανακύκλωση. Βεβαίως είναι πολύ ακριβότερες από την απλή ξυλεία (400 - 500 ευρώ ο τόνος), αλλά έχουν και πολύ υψηλότερη απόδοση.

Η στροφή στις ξυλόσομπες (όπως και η καύση των πέλετ - συσσωματώματα ξυλείας) έγινε δυνατή μετά την άρση της απαγόρευσης καύσης βιομάζας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πριν από ένα χρόνο. Απαιτείται όμως παρακολούθηση για να μην ξεφύγουν οι εκπομπές καυσαερίων.

Παράνομη υλοτόμηση και αιωρούμενα μικροσωματίδια

Το ξύλο είναι βιομάζα και ο κύκλος της καύσης του είναι ουδέτερος όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα: δηλαδή, όταν καίγεται, απελευθερώνει στην ατμόσφαιρα το CO2 που είχε αποθηκευθεί στο δέντρο. Με την ανανέωση του δάσους, το CO2 αυτό θα συγκεντρωθεί εκ νέου. Με αυτή την έννοια, η καύση ξυλείας ή προϊόντων υπολειμμάτων ξυλείας δεν προκαλεί εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και δεν ενισχύει την κλιματική αλλαγή. Θα μπορούσε να θεωρηθεί φιλική προς το περιβάλλον;

Κάτι τέτοιο ισχύει στην περίπτωση που η υλοτόμηση για τα καυσόξυλα δεν είναι καταστροφική για το δάσος. Δυστυχώς, ειδικά το τελευταίο έτος, η αλματώδης αύξηση της ζήτησης φτηνού ξύλου σε συνδυασμό με την υποχώρηση της οργανωμένης και βιώσιμης υλοτομίας και την τεράστια αδυναμία των μηχανισμών ελέγχου, έχουν οδηγήσει στην παράνομη και καταστροφική για τον δασικό πλούτο της χώρας υλοτομία. Ενδεικτικό του προβλήματος είναι ότι το 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος, κατασχέθηκαν 6.644 τόνοι παράνομα υλοτομημένης ξυλείας σε ολόκληρη την επικράτεια. Φέτος, το πρόβλημα θα έχει ακόμα μεγαλύτερη έξαρση.

Εάν όμως η καύση βιομάζας λειτουργεί θετικά σε σχέση με το πετρέλαιο (και τους υδρογονάνθρακες εν γένει) για την κλιματική αλλαγή, υπάρχει κίνδυνος να πυκνώσει απότομα το νέφος των πόλεων. Παρότι οι σύγχρονες ξυλόσομπες είναι πολύ πιο αποδοτικές από αυτές που είχαμε στα χωριά, οι εκπομπές αιωρούμενων μικροσωματιδίων είναι αυξημένες σε σχέση με άλλες μορφές. Ευρωπαϊκή έρευνα, που διεξήχθη το 2001 - 2005 στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Carbosol, έδειξε ότι το 50 - 70% της χειμωνιάτικης ρύπανσης, με βλαβερές για την υγεία ενώσεις άνθρακα, προέρχεται από την καύση βιομάζας! Από τις ίδιες πηγές προέρχεται μεγάλο μέρος (έως και το 60%) των μικροσωματιδίων τον χειμώνα. Αυτό σημαίνει ότι η πολιτεία θα πρέπει να είναι έτοιμη για επιπλέον μέτρα αντιμετώπισης του νέφους, που μπορεί να επανέλθει με οξύτητα. Ηδη πέρυσι στη Θεσσαλονίκη, όπου λόγω των ψυχρότερων καιρικών συνθηκών η καύση ξυλείας πήρε μεγαλύτερες διαστάσεις, παρατηρήθηκαν συγκεντρώσεις μικροσωματιδίων σε επίπεδα επικίνδυνα για την υγεία.


www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=%CE%BA%CE...VYLaceib9AIWXFOjQ5Lw

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.234 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ