Ερώτηση για UPS... πόσα Watt είναι η σόμπα σας;

Περισσότερα
11 Χρόνια 7 Μήνες πριν #24956 από Moschalis

Bλέπω διάβασες το παρόν θέμα και ασφαλώς και το δικό μου ποστ που σε ρωτάω σε πρώτο πρόσωπο αν σε ενδιαφέρει η ιδέα μου (λύση) στο πρόβλημα , δεν μπήκες καν στον κόπο να μου απαντήσεις ,δεν πειράζει.... καλή καρδιά.


Αγαπητέ sta1,
Δεν έχουμε να χωρίσουμε κάτι , και πραγματικά αν φάνηκε ότι σε "γείωσα" ζητάω συγγνώμη δεν έγινε κατι επίτηδες. Περίμενα να μου στείλεις μήνυμα ή κατευθείαν τη γνώμη σου και να το συζητήσουμε.
ΔΕΝ υπάρχει καμμιά κόντρα με κανέναν και ούτε λόγος για παρεξηγήσεις. Περιμένω την ιδέα σου .

Ευχαριστώ, και πάλι να ζητήσω συγγνώμη που δεν απάντησα.

Μπόζας Σταύρος

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 7 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 5 Μήνες πριν #24986 από sta1

Moschalis έγραψε:

Bλέπω διάβασες το παρόν θέμα και ασφαλώς και το δικό μου ποστ που σε ρωτάω σε πρώτο πρόσωπο αν σε ενδιαφέρει η ιδέα μου (λύση) στο πρόβλημα , δεν μπήκες καν στον κόπο να μου απαντήσεις ,δεν πειράζει.... καλή καρδιά.


Αγαπητέ sta1,
Δεν έχουμε να χωρίσουμε κάτι , και πραγματικά αν φάνηκε ότι σε "γείωσα" ζητάω συγγνώμη δεν έγινε κατι επίτηδες. Περίμενα να μου στείλεις μήνυμα ή κατευθείαν τη γνώμη σου και να το συζητήσουμε.
ΔΕΝ υπάρχει καμμιά κόντρα με κανέναν και ούτε λόγος για παρεξηγήσεις. Περιμένω την ιδέα σου .

Ευχαριστώ, και πάλι να ζητήσω συγγνώμη που δεν απάντησα.

Μπόζας Σταύρος

Δεν ήθελα να κάτσω να γράφω αν δεν υπάρχει ενδιαφέρον. :)

Moschalis έγραψε: Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα,

Βλέπω ότι το θέμα UPS ενδιαφέρει πολλούς απο εσάς. Να κάνω λοιπόν κάποιες παρατηρήσεις με το δυνατόν λιγότερο τεχνικούς όρους.

Εστω ότι βρίσκουμε το κατάλληλο UPS για τα Watt της σόμπας/τζακιού/λέβητά μας (θα αναφέρεται σαν σόμπα). Οι περισσότερες σόμπες που κυκλοφορούν και έχω δεί μέχρι τώρα χρησιμοποιύν μοτεράκια εναλλασομένου ρέυματος ΑC. Αυτό απο μόνο του δημιουργεί ένα πρόβλημα στο πως θα ελεγχθούν οι στροφές του απο τον εγκέφαλο. Αν ήταν DC (συνεχούς ρεύματος) απλά θα του στέλναμε λιγότερα βόλτ και έτσι θα είχαμε λιγότερες στροφές. Αν το κάνεις αυτό με το εναλλασόμενο , θα έχεις ένα μοτέρ που θα δουλεύει όπως ναναι. Θέλεις λοιπόν ειδικό κύκλωμα με εύρεση του σημείου μηδέν στο εναλλασόμενο κάτι τέτοιο. (μαζί με ένα TRIAC)

Θέλω να καταλήξω στο εξής, αν βάλουμε ενα ups ΜΟΝΟ στο μοτεράκι καυσαερίων , και όλα λειτουργούν κανονικά αλλά έχουμε ρυθμίσει το μοτέρ καυσαερίων να δουλεύει λίγο πιο αργά απο το τέρμα , τότε το UPS που θα είναι συνδεδεμένο και θα έχει σαν εισοδο αυτή την τάση θα νομίζει ότι κόπηκε το ρεύμα. Αποτέλεσμα ? σε φυιολογικές λειτουργίες θα ενεργοποιείται το UPS. Μπάχαλο!

Επόμενη περίπτωση. Βάζεις το UPS σε όλη τη σόμπα . Κόβεται το ρεύμα , ενεργοποιείται το UPS και όλα καλά μέχρι εδώ. Έρχεται το ρεύμα σε 5 λεπτά , όλα δουλεύουν κανονικά.
ΑΝ όμως το ρεύμα έρθει μετά απο μια ώρα? Στο UPS θα ξεφορτιστεί η μπαταρία και θα έχουμε το ίδιο πρόβλημα σαν να μην είχαμε καθόλου UPS.

Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ (και άμεσα ξεκινάω την υλοποίησή του) είναι ένα UPS συνδεδεμένο ΜΟΝΟ στο μοτεράκι καυσαερίων αλλά όχι πάντα. Οταν έχουμε παροχή 220 το μοτεράκι θα δουλεύει κανονικά ελεγχόμενο απο τον εγκέφαλο , αλλά όταν κοπεί το 220 , θα κόβεται η συνδεσή του απο τον εγκέφαλο και θα λειτουργεί κατευθείαν απο το UPS(θα δουλεύει στις μέγιστες στροφές). Αυτό βέβαια προϋποθέτει να φτιαχτεί πλακέτα που να παρεμβάλεται μεταξύ εγκεφάλου και μοτέρ. Με δυο λόγια ανοίγουμε τη σόμπα ξεκουμπωνουμε τα καλωδιάκια απο το μοτέρ τα κουμπώνουμε στην πλακέτα και δυο άλλα καλωδιάκια απο την πλακέτα στο μοτέρ. Ακούγεται κάπως παράξενο το ξέρω, δώστε 2-3 μέρες να το σκεφτώ και να δοκιμάσω να κάνω ένα πρωτότυπο.

Δεν ξέρω αν είναι όλα κατανοητά , περισσότερα σε λιγες μέρες.

Καταρχήμ Γλιτώνουμε ΟΛΟ αυτό το μπάχαλο όπως λες ;)

cuprakias έγραψε: το ups το βαζεις καθαρα για να σβηνει η σομπα σου σε περιπτωση διακοπης ρευματος ..οποτε σε ενδιαφερει τη ζητα η σομπα σε περιπτωση κανονικης λειτουργιας.
απο εκει και περα ειναι πολυ καλη η ιδεα του φιλου μας....
Να μπαινει το ups στο μοτερ των καυσαεριων ωστε να φευγουν τα καυσαερια κατα τη διακοπη ... νομιζω οτι ειναι οτι πιο καλο το θεμα ειναι πως θα γινει ολοι αυτη η ιστορια.....

*** σε καμια περιπτωση με ενεργο ups και κομμενο ρευμα δεν ξεκινας τη σομπα αυτο μπορεις να το κανεις μονο αν εχεις κανενα ups αξιας 1000 € κατι που δεν συμφερει σε καμια περιπτωση....

Υπάρχει λύση.

Καταρχήν την ιδέα δεν την έχω υλοποιήσει λόγω έλειψης ups. :P
Δοκιμές έκανα με διακοπτάκια και καλωδιάκια μόνο και μόνο για να δω την συμπεριφορά της σόμπας μετά απο δική μου παρέμβαση.
Γιαυτό όποιος θέλει να το επιχειρήσει, να το κάνει με κάποιον ειδικό τεχνικό με δική του ευθύνη και εφόσον πρώτα το κατανοήσει - εγκρίνει.

Ξεκινάω τη σκέψη μου.
Ξέρω ότι το να παρεμβάλουμε στα μοτέρ για διακοπή τροφοδοσίας και εκίνησης των μοτέρ καπναερίων και ανεμιστήρα χώρου είναι σχετικά δύσκολο οπότε σκέφτηκα ένα ΠΟΛΥ ποιο εύκολο τρόπο που η σόμπα θα τα κάνει αυτά απο μόνη της με μία απλή "παραπλάνηση πληροφοριών" του εγκεφάλου.
Και εξηγώ
Αν για παράδειγμα η σόμπα "διαβάσει" υψηλή θερμοκρασία ή έλειψη υποπίεσης στο χώρο καύσης η σόμπα θα κάνει ότι ακριβώς ζητάμε..... δηλαδη θα περάσει σε "switching off" δηλαδή θα κόψει άμεσα την τροφοδοσία και θα ανεβάσει στροφές στα καπναέρια και στον ανεμιστήρα του χώρου μας και κατόπιν θα σβήσει. ;)

Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν?
1. Συνδέουμε ένα ups σε όλη τη σόμπα για να λειτουργήσει κανονικά σε περίπτωση διακοπής.
2. Συνδέουμε όμως και ένα ρελέ παίρνοντας εντολή απο το δίκτυο της δεη (στην είσοδο του ups) και χρησιμοποιούμε τις 2 επαφές του κάνοντας "εικονική βλάβη" είτε στο "vacuum switch" είτε στη βαλβίδα θερμοκρασίας. (ο ρελές έχει επαφές κλειστές και ανοικτές και χρησιμοποιούμε αυτές που πρέπει ανάλογα την "εικονική βλάβη" που θέλουμε να κάνουμε.
Οπότε έχουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε σε διακοπή ρεύματος. Να κλείνει φυσιολογικά η σόμπα σταματώντας την τροφοδοσία και δυναμώνοντας τα 2 μοτέρ.
Μετά το κλείσιμο της σόμπας και εφόσον αρθεί η διακοπή μπορούμε τη σόμπα να την λειτουργήσουμε κανονικά.

Ακούω γνώμες , Υποδείξεις , προτάσεις :)

υγ1. Μπορούμε επίσης να κάνουμε απλά διακοπή τροφοδοσίας (στο μοτέρ του κοχλία)παρεμβάλοντας στο 1 καλώδιο του μοτέρ και στην περίπτωση αυτή αν το ρεύμα επανέλθει γρήγορα η σόμπα θα συνεχίσει να λειτουργεί και θα ξανατροφοδητήσει το χώρο καύσης με πέλλετ :)
υγ2. Προτιμώ στο vacuum switch γιατί διαβάζοντας υψηλή θερμοκρασία το πιθανότερο είναι να μην κλείσει η σόμπα προσπαθώντας ανώφελα να την κρυώσει....
Υγ3. Το έγραψα 2 φορές :angry: στην πρώτη τα εξηγούσα καλύτερα και ποιο ήρεμα.... γιατί με το που έκανα υποβολή , με πέταξε ζητώντας μου σύνδεση και μετά τη σύνδεση ότι έγραφα χάθηκε και καταλαβαίνεται τα νεύρα μου...... :angry: :angry: :angry: :angry:

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
{Η ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΠΕΛΛΕΤ} Απο 180 ΕΥΡΩ > ΣΕ 2 ΧΡΟΝΙΑ 280 > ΣΕ ΑΛΛΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΣΟΟΟΟΟΟΟΟΟ????????? :whistle:
Last edit: 11 Χρόνια 5 Μήνες πριν by sta1.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 7 Μήνες πριν #25033 από cuprakias
και αν εγω το αποφασισω ...πως θα τα κανω ολα αυτα στη σομπα μου .......που δεν ξερω τη τυφλα μου...
οοοοεεεεεεεοοοοοοο!!!!!!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 7 Μήνες πριν #25055 από Moschalis
Καλησπέρα σας,
ενδιαφέρουσα άποψη sta1 και αρκετά έξυπνη. Αν δεν κάνω λαθος όμως στη σόμπα σου ο αισθητήρας υποπίεσης είναι με optocoupler, δεν ξέρω αν είναι απλός διακόπτης να τον ενώσεις, με ένα ρελέ.
Παρ'όλα αυτα επιφυλάσομαι , νομίζω έχω έναν στο εργαστήριο, θα το τσεκάρω αύριο το πρωί.
Το πιο πιθανό είναι (αν συμφωνείς ) να υλοποιήσω δυο πρωτοτυπα ένα με το δικό σου τρόπο και ένα με το δικό μου. Να δούμε πρακτικά πιο δουλεύει καλύτερα.
Αύριο μάλλον θα έχουμε νεότερα.

@ cuprakia: κάτσε να δουλέψει πρώτα, μέχρι τώρα θεωρητικά μιλάμε.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 7 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 5 Μήνες πριν #25056 από sta1

Moschalis έγραψε: Καλησπέρα σας,
ενδιαφέρουσα άποψη sta1 και αρκετά έξυπνη. Αν δεν κάνω λαθος όμως στη σόμπα σου ο αισθητήρας υποπίεσης είναι με optocoupler, δεν ξέρω αν είναι απλός διακόπτης να τον ενώσεις, με ένα ρελέ.
Παρ'όλα αυτα επιφυλάσομαι , νομίζω έχω έναν στο εργαστήριο, θα το τσεκάρω αύριο το πρωί.
Το πιο πιθανό είναι (αν συμφωνείς ) να υλοποιήσω δυο πρωτοτυπα ένα με το δικό σου τρόπο και ένα με το δικό μου. Να δούμε πρακτικά πιο δουλεύει καλύτερα.
Αύριο μάλλον θα έχουμε νεότερα.

@ cuprakia: κάτσε να δουλέψει πρώτα, μέχρι τώρα θεωρητικά μιλάμε.

Ασφαλώς και συμφωνώ.

Nαι αυτός είναι ο αισθητήρας, με optocoupler (optical isolator)ο οποιος με διακόπτη στην δικιά μου σόμπα διάβασε την "εικονική βλάβη" κανονικά. Βέβαια υπάρχουν και σόμπες που έχουν για "vacuum switch" ένα απλό μπουτόν όπου το ενχείριμα είναι ποιο εύκολο.
Αν θέλεις όμως ακολούθησε τον σίγουρο δρόμο όπου παρεμβάλεις στο μοτέρ τροφοδοσίας με αποτέλεσμα να κλείσει η σόμπα λόγω έλειψης καυσίμου και η σόμπα θα κλείσει βγάζοντας πάλι "εικονική βλάβη" για πρόβλημα τροφοδοσίας.υγ1. Μπορούμε επίσης να κάνουμε απλά διακοπή τροφοδοσίας (στο μοτέρ του κοχλία)παρεμβάλοντας στο 1 καλώδιο του μοτέρ και στην περίπτωση αυτή αν το ρεύμα επανέλθει γρήγορα η σόμπα θα συνεχίσει να λειτουργεί και θα ξανατροφοδητήσει το χώρο καύσης με πέλλετ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
{Η ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΠΕΛΛΕΤ} Απο 180 ΕΥΡΩ > ΣΕ 2 ΧΡΟΝΙΑ 280 > ΣΕ ΑΛΛΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΣΟΟΟΟΟΟΟΟΟ????????? :whistle:
Last edit: 11 Χρόνια 5 Μήνες πριν by sta1.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 7 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 5 Μήνες πριν #25064 από sta1

sta1 έγραψε:

Moschalis έγραψε: Καλησπέρα σας,
ενδιαφέρουσα άποψη sta1 και αρκετά έξυπνη. Αν δεν κάνω λαθος όμως στη σόμπα σου ο αισθητήρας υποπίεσης είναι με optocoupler, δεν ξέρω αν είναι απλός διακόπτης να τον ενώσεις, με ένα ρελέ.
Παρ'όλα αυτα επιφυλάσομαι , νομίζω έχω έναν στο εργαστήριο, θα το τσεκάρω αύριο το πρωί.
Το πιο πιθανό είναι (αν συμφωνείς ) να υλοποιήσω δυο πρωτοτυπα ένα με το δικό σου τρόπο και ένα με το δικό μου. Να δούμε πρακτικά πιο δουλεύει καλύτερα.
Αύριο μάλλον θα έχουμε νεότερα.

@ cuprakia: κάτσε να δουλέψει πρώτα, μέχρι τώρα θεωρητικά μιλάμε.

Ασφαλώς και συμφωνώ.

Nαι αυτός είναι ο αισθητήρας, με optocoupler (optical isolator)ο οποιος με διακόπτη στην δικιά μου σόμπα διάβασε την "εικονική βλάβη" κανονικά. Βέβαια υπάρχουν και σόμπες που έχουν για "vacuum switch" ένα απλό μπουτόν όπου το ενχείριμα είναι ποιο εύκολο.
Αν θέλεις όμως ακολούθησε τον σίγουρο δρόμο όπου παρεμβάλεις στο μοτέρ τροφοδοσίας με αποτέλεσμα να κλείσει η σόμπα λόγω έλειψης καυσίμου και η σόμπα θα κλείσει βγάζοντας πάλι "εικονική βλάβη" για πρόβλημα τροφοδοσίας.υγ1. Μπορούμε επίσης να κάνουμε απλά διακοπή τροφοδοσίας (στο μοτέρ του κοχλία)παρεμβάλοντας στο 1 καλώδιο του μοτέρ και στην περίπτωση αυτή αν το ρεύμα επανέλθει γρήγορα η σόμπα θα συνεχίσει να λειτουργεί και θα ξανατροφοδητήσει το χώρο καύσης με πέλλετ

Και για να συμπληρώσω...
Στην περίπτωση που περέθεσα έχουμε αρκετά οφέλη.
1ον. Εύκολη κατασκευή με απλά υλικά.
2ον. Προσαρμόζεται σε όλες τις σόμπες χωρίς να πραγματοποιήσουμε καμία ρύθμιση
3ον. Είναι σημαντικό που θα δουλέψουν και το μοτέρ των καπναερίων αλλά και του χώρου , με αποτέλεσμα να βγάλει την εναπομείναντα θερμοκρασία στο χώρο μας και έτσι θα αποφύγουμε την υπερθέρμανση , διότι ας υποθέσουμε ότι μόλις έκανε έναυση με το ποτήρι γεμάτο και ξαφνικά έχουμε διακοπή, στην περίπτωση λειτουργίας ΜΟΝΟ των καπναερίων η θερμοκρασία που θα ανεβάσει για 5 λεπτά θα είναι τρελη εφόσον δεν της τραβήξουμε στο χώρο τη θερμοκρασία που θα δημιουργηθεί.
Βέβαια στην πράξη θα ήθελα να δω και τα δύο πρωτότυπα. :)

ΥΓ. Στη δικιά σας σόμπα μπορεί να συνδεθεί και στο μπουτόν ασφαλείας στο καπάκι των πέλλετ. ;)

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
{Η ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΠΕΛΛΕΤ} Απο 180 ΕΥΡΩ > ΣΕ 2 ΧΡΟΝΙΑ 280 > ΣΕ ΑΛΛΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΣΟΟΟΟΟΟΟΟΟ????????? :whistle:
Last edit: 11 Χρόνια 5 Μήνες πριν by sta1.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.080 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ