Θόρυβος σε εύκαμπτους αερ/γούς αερόθερμου τζακιού

Περισσότερα
10 Χρόνια 3 Μήνες πριν #126714 από dimlyk
δεν ξερω αν σε βοηθαει το θεμα που βρηκε ο liakjim μια και μπορεις να το κανεις και στην εισοδο του αερα
δηλ ο αερας μπαινει απο ενα τετοιο μονωμενο κουτι πριν φτασει στον ανεμιστηρα ,,,,αν εχεις κουτι για προσαρμογη περσιδας μπορεις να δοκιμασεις να μονωσεις αυτο εσωτερικα ...μονωση εννοω ενα κοματι πλακα αρμαφλεξ η ρικοφον η κατι αναλογο

ο συντονισμος ειναι αλλο θεμα ..οπως αλλο θεμα ειναι αν τα ευκαμπτα εχουν "αερα" και κουνιουνται :)


Η δυστυχία αυτού του κόσμου είναι ότι οι ηλίθιοι είναι γεμάτοι αυτοπεποίθηση
Αγάπα τους εχθρούς σου - αυτό θα τους τρελάνει

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
10 Χρόνια 3 Μήνες πριν - 10 Χρόνια 3 Μήνες πριν #126726 από Gdevil
Θόρυβος αέρα στην είσοδο του αγωγού που πάει στο μοτέρ αναρρόφησης.
(αλλιώς και θόρυβος ρουφήγματος)
Προσωπική εμπειρία

Εχω ένα μοτέρ 400 κυβικών έξω από το σπίτι.
Το μοτέρ είχε είσοδο Φ100.
Δοκίμασα αγωγό σπιράλ αλουμινίου Φ100. Μου έβγαζε θόρυβο στο σημείο αναρρόφησης
Κουμπώνω διαστολή πάνω στην είσοδο του μοτέρ από Φ100 σε Φ120 και πάλι αγωγό σπιράλ αλουμινίου.
Μειώνεται ο θόρυβος
(τότε δεν είχα σκεφτεί για λείους αγωγούς και δεν δοκίμασα :( )
Κόβω ένα κομμάτι από τον αγωγό τον Φ120 και με διαστολές βάζω 60 εκατοστά Φ150.
Μέσα στην Φ150 βάζω ρικοφόν του 1,5 εκατοστό όχι κολλημένο αλλά "κουρμπαρισμένο" σε κύλινδρο.
(έτσι μπορώ να το βγάζω και να το πλένω)
Καθαρά λοιπόν μέσα στην Φ150 έμειναν πάλι 12 εκατοστά.
Ο θόρυβος μειώθηκε περαιτέρω.
Έχω αγοράσει μία περίσδα 15χ20 στον τοίχο με μεταλικό κουτί από την οποία απο πίσω ξεκινάει ο Φ120 αγωγός ο οποίος καταλήγει στην είσοδο του μοτέρ.
Αν ήταν να κάνω κάτι ακόμα αυτό θα ήταν να βελτιώσω το κουτί της περσίδας.
Από την μία να έχει το άνοιγμα για να κουμπώσει η Φ120 και αυτό κώνικα να έρθει από την άλλη πλευρά σε ένα τετράγωνο κουτί μεγαλύτερων διαστάσεων πχ 40χ40 στο οποίο να βάλω ένα φίλτρο απορροφητήρα για την σκόνη (το οποίο θα μείωνε και τον θόρυβο) και μετά να κουμπώσω την περσίδα.
Αν και πάλι με ενοχλούσε ο θόρυβος θα έπρεπε η αναρρόφηση να μην είναι κάθετα στον τοίχο.
Θα χρειάζονταν νέο κουτί που θα είχε βάθος πχ 30 εκατοστά.
Από τις έξι διαστάσεις του η μία θα κούμπωνε στο 40χ40, η ακριβώς απέναντί του θα ήταν κλειστή και θα είχε ρικοφόν κολλημένο, και όλες οι άλλες (ή ίσως μόνο η πάνω και η κάτω) θα ήταν ανοιχτές για να τραβάει αέρα από παντού και όχι από μία πλευρά όπως τώρα. Ετσι καθώς η αναρόφηση του αέρα δεν θα είναι "επικεντρωμένη" σε μία διάσταση και ο θόρυβος της αναρρόφησης δεν θα είναι "επικεντρωμένος" οπότε και δεν θα ενοχλεί. Τώρα που το σκέφτομαι ίσως μόνο μία (άραγε τι υλικού??) πλάκα διαστάσεων 30χ30 στερεωμένη (πχ με 4 μεγάλα βύσματα) στους 20? 10? 30? πόντους από το άνοιγμα, όμορφα βαμμένη στο χρώμα του τοίχου θα κάνει την ίδια δουλειά.

Σο σημεί αυτό έχω και μία ερώτηση.
Διαβάζω για λείους αγωγούς όχι στρόγγυλους αλλά τετράγωνους ή παραλληλόγραμους και ερωτώ.
ΣΙΓΟΥΡΑ σε ΙΣΗΣ διατομής αγωγό ο στρόγγυλος βγάζει περισσότερο θόρυβο "ρουβήγματος"?
Ερωτώ γιατί στο μυαλό μου οι στροβιλισμοί του αέρα στις γωνίες των μη στρόγγυλων αγωγών θα δημιουργούν θόρυβο.
Τονίζω το ίσης διατομής γιατί επίσης στο μυαλό μου οι μη στρόγγυλοι αγωγοί (πάλι λόγω των στροβιλισμών στις γωνίες) αυξάνουν την στατική πίεση και άρα για να πάρουμε τα κυβικά που βγάζει το μοτέρ μας (και όχι λιγότερα τα οποία θα προκαλούν και λιγότερο θόρυβο) αναγκαζόμαστε να πάμε σε μεγαλύτερες διατομές.

Μετά από όλα τα παραππανω καταλήγω (ή τουλάχιστον έχω καταλήξει μέχρι να καταλάβω για τους μή στρόγγυλους αγωγούς) πως η μείωση του θόρυβου "ρουφήγματος" γίνεται με αγωγούς μεγαλύτερης περιμέτρου κατά 20% (αν ο αγωγός είναι λείος) ή 40% (αν ο αγωγός είναι σπιράλ).
Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά πέφτει η ταχύτητα του αέρα μέσα στον αγωγό και άρα προκαλείται λιγότερος θόρυβος "ρουφήγματος"
400 κυβικά σε αγωγό Φ100 έχουν ταχύτητα 14 m/sec
σε αγωγό Φ120 έχουν ταχύτητα 9,7 m/sec
σε αγωγό Φ140 έχουν ταχύτητα 7,1 m/sec

Μετά από οοοοοολα αυτά :ohmy: :cheer: να γράψω για το τι νομίζω για την περίπτωση του θεματοθέτη
Καταρχήν 1000άρι μοτέρ με δύο εισόδους Φ140 έχει ταχύτητα ροής (αν είναι ίσα μοιρασμένη) σε κάθε Φ140 9 m/sec. Δεν είναι ιδιέταιρα μεγάλη αλλά δεν είναι και μικρή.
Όταν ήταν από την κάτω περσίδα ο θόρυβος ήταν λιγότερος ίσως γιατί ήταν πιο χαμηλά και δεν γινόταν αντιληπτός (αν ξάπλωνες στο πάτωμα νομίζω πως θα άκουγες ίδιας έντασης θόρυβο με αυτόν που ακούς τώρα).
Άλλος λόγος που τώρα είναι πιο έντονος ο θόρυβος είναι ότι μάλλον υπάρχει μία γωνία τώρα κατευθείαν μετά το μοτέρ και ο αέρας "ζορίζεται" στα τοιχώματα τα σπιράλ προκαλώντας θόρυβο.
ο θόρυβος στην έξοδο πάλι λόγω ύψους που βρίσκονται τα ανοίγματα θεωρώ πως δεν γίνεται "προβληματικά αντιληπτός"
Σαν λύση αν δε θέλεις να μπλέξεις με αλλαγές διαστάσεων των αγωγών δοκίμασε αυτό με την πλάκα που γράφω παραπάνω. Θα σου κάνει καλύτερη δουλειά από το χαρτί που δείχνεις και θα είναι και αισθητικά όμορφο καθώς θα κρύβει και το άνοιγμα της σωλήνας. Και θα μπορέσεις να προσαρμόσεις και φίλτρο για την σκόνη.

ΥΓ1 χιλιάρι μοτέρ. Αντε να πέφτει στα 800 κυβικά λόγω στατικών πιέσεων στους αγωγούς.
100 βαθμοί θερμοκρασία εξόδου με 20 θερμοκρασία εισόδου (δλδ 80 βαθμοί ΔΤ).
Ειδική θερμοχωρητικότητα αέρα 0,001297 J*cm^-3*K^-1 ή 0,00036 kwh*m^3*K^-1. (πηγή η βικιπεδία )
ΑΡΑ
η εστία αποδίδει (από τον ζεστό αέρα και μόνο) στο σαλόνι
0,00036 * 800 * 80 = 23 kwh
pas mal
:cheer: :woohoo:

ΥΓ2 σόρρυ για το μακροσκελές... :whistle:


Ειδικός δεν είμαι. Οτι γράφω είναι προσωπικές σκέψεις. Όποιος τις διαβάζει ας τις κρίνει πριν τις αποδεχτεί ή πριν τις απορρίψει.
Last edit: 10 Χρόνια 3 Μήνες πριν by Gdevil.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
10 Χρόνια 3 Μήνες πριν #126751 από dimlyk
περιεγραψες αρκετα καλα αυτο που λεω
προσοχη ομως οταν προσθετεις περιμετρικα 1 εκ μονωτικο μειωνεις την διατομη και ταυτοχρονα αυξανεις την τραχυτητα του καναλιου ....αποτελεσμα τα λιγοτερα μ3 ....αρα πρεπει να υπολογιζεται αυτη η μειωση με αναλογη αυξηση των διαμετρων (διαστασεων γενικα)
αυτο που λες για τους περαλληλογραμους αγωγους εχεις δικιο ...χοντρικα πρεπει να ειναι 10% μεγαλυτεροι σε επιφανεια
η ταχυτητα των μ μ ανα δευτ ειναι μεγαλη αλλα τα μ2 ειναι πολυ λιγοτερα συνηθως κι αυτο κολλαει και στον υπολογισμο που κανεις ...μην σου κανει καθολου εντυπωση αν τα μ3 πεφτουν και κατω απ το μισα ονομαστικα


Η δυστυχία αυτού του κόσμου είναι ότι οι ηλίθιοι είναι γεμάτοι αυτοπεποίθηση
Αγάπα τους εχθρούς σου - αυτό θα τους τρελάνει

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
10 Χρόνια 3 Μήνες πριν #126848 από ΦΟΥΣΚΙΤΑΚΗΣ
Αρχικά ήταν κάτω από το χερούλι πάνω στην περσίδα που φαίνεται στις φωτό. Ο λαιμός του κουτιού είναι Φ137. Ίσως το γεγονός ότι τα πτερύγια του τάμπερ τα είχα προς τα κάτω στραμμένα, σε γωνία περίπου 60 μοίρες, να μείωσε λίγο το θόρυβο γιατί δεν ήταν τελείως κάθετα στο κουτί η αναρρόφηση. Και ήταν και λίγο προς τα μέσα λόγω του βάθους του κουτιού.

Στη συνέχεια, για το φόβο ρουφήγματος καπνού, μεταφέρθηκε δεξιά στη γυψοσανίδα. Έχω βάλει και φωτό να δείτε πως κουμπώνει κάτω από το μοτέρ, και από έξω πως φαίνεται για να καταλάβετε (αν γίνεται) τη διαδρομή του σπιράλ. Δεν είναι μεγάλη απόσταση, περίπου 1μ.

Ρικοφον που βρίσκουμε?

Από ότι κατάλαβα, μάλλον χρειάζομαι συστολή Φ150/Φ200 πάνω στο μοτέρ, και μετά λείοι αγωγοί Φ200 έως το σημείο αναρόφησης σε μεγαλύτερο κουτί με λαιμό Φ200 και αν γίνεται και κάποια ηχομόνωση στο κουτί αυτό.

Ο κος Φιλιππακόπουλς προτείνει αγωγούς (λείους) ορθογωνικής διατομής. Περιμένω να μου στείλει με mail τον κατάλογο της DARCO. Για να δούμε.
Συνημμένα:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
10 Χρόνια 3 Μήνες πριν #126852 από ΦΟΥΣΚΙΤΑΚΗΣ
Γιώργο (Gdevil), μίλησα με κάποιον επαγγελματία από Θεσσαλονίκη που ασχολείται με ηχομονώσεις και μου είπε ότι δεν κάνει να βάζουμε rikofon μέσα στους αγωγούς, γιατί αφενός μεν κόβει μόνο τη μεσαία μπάντα συχνοτήτων, αφετέρου δε, με τον καιρό αποσυντίθεται και τα σωματίδιά του είναι πολύ επιβλαβή.

Προσοχή λοιπόν, έλεγξέ το σε περακαλώ αν το έχεις κάνει σε δικό σου αγωγό.

Φιλικά, Γιώργος.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Gdevil

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
10 Χρόνια 3 Μήνες πριν #126868 από dimlyk
η σωστη λυση ειναι η ηχοπαγιδα ...μεγαλο κοστος και τραβηγμενο
αν το αποφασισες προχωρα οπως ειπες χωρις καποιο μονωτικο και βλεπεις μετα αλλιως ξεκινας κανοντας δοκιμες πριν αποφασισεις κι αναλογα το αποτελεσμα
παντως μια χαρα μπαινουν τα αφρωδη μονωτικα στους αεραγωγους ...οπως επισης ειναι ευαισθητα στην θερμοκρασια
και "ξεραινονται" κι οντως οι συχνοτητες που λειτουργουν ειναι μεχρι τα 4000 χερτζ οπου ομως ειναι και οι συχνοτητες του αεροφερτου ηχου ,,,,οι πιο ψηλες συχνοτητες αφορουν συντονισμους και αντιμετωπιζονται κατ αρχην με αντικραδασμικα ... κι επειδη ειδα οτι σε τρομαζουν ,,,υπαρχουν και με επικαλυψη αλουμνινιου ...υπαρχουν και τα τυπου αεροφον με υαλοβαμβακα επισης με επικαλυψη αλλα πιο δυσκολα στην τοποθετηση
και γενικα αν και μιλαμε για το ρικοφον ,,,υπαρχουν πολλα σε -φον για ηχομειωσεις
λογικα σε μονωτικα θα υπαρχουν τετοια ...αν δεν βρεις για δοκιμη μπορεις να δοκιμασεις οποιοδηποτε μονωτικο τυπου αρμαφλεξ φρελεν φρελεξ κλπ


Η δυστυχία αυτού του κόσμου είναι ότι οι ηλίθιοι είναι γεμάτοι αυτοπεποίθηση
Αγάπα τους εχθρούς σου - αυτό θα τους τρελάνει

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.068 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ