Ανακύκλωση - αποκομιδή μέχρι και εκμετάλλευση

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #24291 από kosmidis80
Ανοιγω το παρον θεμα για να μπορεσει να συζητηθει η ανακυκλωση, τα οφελη προς το περιβαλλον & προς τον ανθρωπο, η διαχειρηση των απορριματων και η αξιοποίηση αυτων έως και την παραγωγή ενεργειας!

Λόγω σπουδων και ανασχολησης μου επαγγελματικα με το θεμα θα σας ετοιμασω καποια στιγμη συντομες παρουσιασεις των μορφων αποκομιδης, διαχειρησης, των μηχανηματων που χρησιμοποιουνται, των μεθοδων και τελικα την εκμεταλευση που μπορει να γινει! Ολα αυτα βεβαιως προστατευοντας το περιβαλλον και τον πλανητη!

Απο οσα θα αναφερω αργοτερα, θα καταλαβετε για αλλη μια φορά ποσο τριτοκοσμικοι ειμαστε και σε αυτό τον τομεα! Κρατος και Νεοελληνες!

Σε εργοστασιο που συνεργαζομουν απο το εξωτερικο μου ειχαν αναφερει στην πρωτη μας συναντηση 'Garbage are money' τα σκουπιδια ειναι λεφτα! Λεφτα που το κρατος μας δυστυχως θαβει σε επικυνδινες χωματερες και οχι ΧΥΤΑ και που δυστυχως βλεπουμε οι Νεοελληνες να πετουν ανεξελεγκτα στα ρεματα και στον αγρο της πανεμορφης αυτης χωρας!
Last edit: 11 Χρόνια 6 Μήνες πριν by kosmidis80.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": asfet

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #24326 από KERBEROS
Αφού είσαι γνώστης του αντικειμένου, θα ήθελα κάποια στιγμή να αναφερθείς και στο ρόλο του Μπόμπολα, αλλά και των άλλων διαπλεκόμενων, στο πολύπαθο αυτό θέμα.

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...
Last edit: 11 Χρόνια 6 Μήνες πριν by KERBEROS.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #24352 από kosmidis80
Ναι θα μπορουσαμε να αναφερθουμε και στον Μπομπολα και στις 2 ουσιαστικα μεγαλες κατασκευαστικες που ασχολουνται με την ενεργεια και την ανακυκλωση,αλλα κυριως λεω να ενημερωσω για τεχνικα θεματα και τροπους.
Δεν αρχιζω απο τωρα την παρουσιαση, καθως θελει να οργανωθω με υλικο. Απο Δευτερα που θα μαι γραφειο ομως θα αρχισω το κεφαλαιο αποκομιδη και για το πρωτο πραγμα που θα σας μιλησω θα ειναι για τα Δορυφορικα συστηματα συλλογης απορριματων, μια λυση για τις πολεις, τους Δημους με μικρα και διασπαρτα χωρια και για τα νησια. Δεν θα μπω σε λεπτομεριες απο μελετες που καναμε, αλλα στοχος μου ειναι να αρχιουμε να ξεδιπλωνουμε τον τομεα της διαχειρησης απορριματων και να φτασουμε στην παραγωγή ενεργειας!

Οπως μας τα φερει η κουβεντα για περισσοτερα.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #24951 από kosmidis80
Μείωση κόστους και μόλυνσης στην αποκομιδή των απορριμμάτων!

Το σύστημα αποκομιδής που χρησιμοποιείται στην χώρα μας στην περίπτωση των οικιακών απορριμμάτων ή ακόμα και στα υλικά προς ανακύκλωση είναι σχεδιασμένο δυστυχώς με αρκετές ελλείψεις και μειονεκτήματα. Όλοι μας κατά καιρούς έχουμε δει παλαιά φορτηγά απορριμματοφόρα να εμποδίζουν την κυκλοφορία, να είναι εστίες μόλυνσης και δυσωδίας και πολλές φορές να διαλύονται στον δρόμο και να παραμένουν ανενεργά για μήνες… Όλοι μας είδαμε πολλές φορές την Θεσσαλονίκη να πλυμυρίζει από σκουπίδια και τον Δήμο να κρατάει τα χαλασμένα απορριμματοφόρα στο parking...
Προφανώς για άλλη μια φορά είμαστε αντιμέτωποι με την ανεπάρκεια του κρατικού μηχανισμού να σχεδιάσει, να ελέγξει και να υλοποιήσει ‘μοντέρνες’ και έξυπνες τεχνικές στην αποκομιδή. Στο σημείο αυτό δεν θα ήθελα να μπω στην διαδικασία να μιλήσω για σκοπιμότητες και πέρασμα των υπηρεσιών σε ιδιώτες – κάτι που όπως φαίνεται με την παρούσα κατάσταση είναι αναγκαία για να λυθούν προβλήματα που προέρχονται κυρίως από την έλλειψη χρηματοδότησης των Δήμων.
Κλείνοντας τον μικρό αυτό πρόλογο, θα σας αναφέρω επιγραμματικά τον τρόπο που γίνεται μέχρι σήμερα και ως συνήθως στους Δήμους μας η αποκομιδή και η μεταφορά έως τους ΧΥΤΑ (όπου φυσικά υπάρχουν) *. Τέλος θα αναφερθώ σε ένα άλλο σύστημα αποκομιδής που συναντιέται στο εξωτερικό και κερδίζει ολοένα έδαφος (σε μερικές περιοχές της χώρας προχωράει δειλά και σε νηπιακή μορφή).

Ισχύουσα κατάσταση
Τα απορριμματοφόρα είναι συνήθως φορτηγά αυτοκίνητα χωρητικότητας 14-16m3 , τα οποία διέρχονται από τον πολεοδομικό ιστό και συλλέγουν τα απορρίμματα. Συνήθως αποτελούνται από πλήρωμα 3 ατόμων (οδηγός και δύο εργάτες). Ο τρόπος μεταφοράς των απορριμμάτων από την εισαγωγή προς στο εσωτερικό είναι συνήθως με σαλίγκαρο και η συμπίεση των απορριμμάτων είναι ανεπαρκής. Αυτό συνεπάγεται φόρτωση σχετικά μικρού αριθμού κάδων. Η διαδικασία μετά την φόρτωση και συμπλήρωση του φορτίου είναι η μεταφορά προς τον ΧΥΤΑ ή προς την χωματερή (πιο συνηθισμένη περίπτωση –αφού δεν υπάρχουν πολλοί ΧΥΤΑ). Σε περιπτώσεις δε ορισμένων νησιών τα αυτοκίνητα μεταφέρονται με καράβι προς την ηπειρωτική χώρα προς απόθεση. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτός ο τρόπος αποκομιδής και μεταφοράς έχει σημαντικά μειονεκτήματα όπως :
- Αυξημένη χρήση καύσιμων
- Πολλά χιλιόμετρα στα φορτηγά
- Πολλές θέσεις εργασίας
- Αυξημένη ρύπανση περιοχών
- Κυκλοφοριακή συμφόρηση
- Αυξημένες βλάβες
- Αυξημένους χρόνους αποκομιδής

Δορυφορικό Σύστημα Αποκομιδής :



Δορυφόροι : Μικρού και μεσαίου μεγέθους οχήματα αποκομιδής. Οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν τιμή συμπίεσης στα απορρίμματα 5:1.




Πλανήτης : Μεγάλο μέσον αποθήκευσης με πρέσα, τo οποίo αυτό και μόνο θα μεταφέρει στον ΧΥΤΑ.

Τα απορριμματοφόρα είναι συνήθως μικρά έως μεσαίου μεγέθους φορτηγά αυτοκίνητα χωρητικότητας 7m3 - 10 m3 , τα οποία διέρχονται από τον πολεοδομικό ιστό και συλλέγουν τα απορρίμματα. Συνήθως αποτελούνται από πλήρωμα 2 ατόμων (οδηγός και εργάτης). Η συμπίεση των απορριμμάτων είναι υψηλή και κάθε όχημα των 7m3 υπολογίζεται ότι μπορεί να χωρέσει 35m3. Αυτό συνεπάγεται φόρτωση σχετικά μεγάλου αριθμού κάδων. Ο μικρός όγκος δε των οχημάτων δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στην κυκλοφορία των λοιπών οχημάτων. Η διαδικασία μετά την φόρτωση και συμπλήρωση του φορτίου είναι η μεταφορά προς τον ‘πλανήτη’, ο οποίος περιμένει σε σταθερό σημείο που βολεύει όλα τα πληρώματα των δορυφόρων. Ο πλανήτης συνήθως είναι χωρητικότητας 50 m3 και με την πρέσα που διαθέτει (συνήθως πάλι συμπίεση 5:1) μπορεί να χωρέσει 250m3 απορριμμάτων.



Εφόσον γεμίσει μπορεί να οδηγηθεί προς τον ΧΥΤΑ, ενώ τα απορριμματοφόρα να συνεχίσουν την συλλογή μέχρι και να επιστρέψει, έτσι λοιπόν περιορίζεται και ο νεκρός χρόνος στην συλλογή. Σε περιπτώσεις νησιών (στενά δρομάκια) ή σε Δήμους με διασκορπισμένα χωριά αντιλαμβάνεστε ότι η άνεση και η γρήγορη συλλογή είναι πλεον εφικτή! Τα πλεονεκτήματα του συστήματος αυτού είναι :
- Λιγότερα χιλιόμετρα στα οχήματα
- Λιγότερη κατανάλωση καυσίμων
- Λιγότερη ρύπανση της περιοχής
- Λιγότερος αριθμός οχημάτων αποκομιδής
- Μικρότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση
- Γρηγορότερη και πιο αποτελεσματική αποκομιδή
- Ευέλικτα οχήματα και γρήγορη αποκομιδή σε στενούς δρόμους και πλατείες.


Επίσης σημαντικός παράγοντας που μπορεί να βοηθήσει θετικά στην υγιεινή, αλλά και στην διαβίωση-οπτική και καθαριότητα του κάδου , αλλά και των γύρω από τον κάδο περιοχών είναι τα συστήματα πλύσης των κάδων, αυτά είναι οχήματα που περνούν μετά από τα απορριμματοφόρα και πλένουν στο εσωτερικό τους τον κάδο με νερό υπό πίεση ή και με υγρά απολύμανσης.


Θα επανέλθω με edit η συμπληρωματικό πόστ αν σκεφτώ κάτι που ξέχασα. Σε όλη την φάση του τοπικ παρακαλώ για την συμμετοχή, απορίες και ενστάσεις σας για να γίνει διάλογος και να βοηθήσουμε ή να μάθουμε ο ένας από τον άλλον.

*Για τους ΧΥΤΑ θα επανέλθουμε και θα συζητήσουμε αργότερα!
Συνημμένα:
Last edit: 11 Χρόνια 6 Μήνες πριν by kosmidis80.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #24963 από dmtr
Βασικά δείχνει νοικοκυρεμένο σύστημα.
Κάποιες αφελείς απορίες μου:
1) Με αυτό το σύστημα ανά 5 δορυφόρους χρειαζόμαστε και 2 πλανήτες ή 1 μηχάνημα και 2 καρότσες αν είναι διαιρούμενα, ένας για την μεταφορά και ένας να φορτώνει. Το κόστος μηχανολογικού εξοπλισμού αποσβένεται ποτέ αν δεν υπάρχει εκμετάλευση των μεταφερόμενων απορριμάτων;
2) Στο σημείο μεταφόρτωσης υπάρχει ρύπανση ή μπορεί να επιλεγεί οποιοδήποτε ευρώχωρο σημείο για τέτοιο;
3)Στη χώρα μας από που πρέπει να ξεκινήσουμε πρώτα; Από το σύστημα αποκομμοιδής ή από την κατασκευή σταθμών ενέργειας από τα απορίμματα, αν δεν μπορούν να γίνουν όλα μαζί;

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Last edit: 11 Χρόνια 6 Μήνες πριν by dmtr.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #24965 από kosmidis80
Καθολου αφελεις δεν ειναι οι αποριες που θετεις.

1) Ο σχεδιασμός έχει να κάνει με διάφορους παράγοντες, θα σου παραθέσω μερικα στοιχεία όπως είχαν μπεί σε μια μελέτη την οποία είχα κάνει στο παρελθόν για τρεις Δήμους :

α) Γεωγραφική εξέταση των Δήμων.
β) Πληθυσμιακή κάλυψη των Δήμων.
γ) Οι αποστάσεις από τον ΧΥΤΑ

Σε κάθε ενα από τα παραπάνω γίνεται ανάλυση με βάση στοιχεία των Δήμων και συνυπολογίζεται σε περιπτώσεις παραθεριστικών περιοχών η αύξηση του πληθυσμού κατά τους θερινούς μήνες, όπως και τα οργανικά απορρίματα που αυξάνονται (Τα οργανικά συμπιέζονται λιγότερο!)

Αρα λοιπόν για να βγεί η αναλογία και το σύστημα να είναι το πλέον αποδοτικό, πρέπει να γίνει μελέτη.

2)Όχι δεν υπάρχει ρύπανση του χώρου όπου γίνεται η μεταφόρτωση. Η μεταφόρτωση είναι δυνατόν επίσης να γίνει και από το επάνω μέρος του 'Πλανήτη' αν υπάρχουν υποδομές - βλ. ράμπα.
Γι αυτό ανέβασα την φωτό την στιγμή μεταφόρτωσης.

3)Μεγάλη κουβέντα... Πιστεύω ότι στην συνέχεια θα βγούν κάποια συμπεράσματα για το τι πρέπει να γίνει. Στα επόμενα ποστ μου, ευελπιστώ κάθε μέρα να ανεβάζω και ένα, θα αναφερθώ στην διαχείρηση και την ανακύκλωση μέχρι και την παραγωγή ενέργειας.
Last edit: 11 Χρόνια 6 Μήνες πριν by kosmidis80.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.116 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ