Επικαιρότητα (Θέρμανσης - Ενέργειας - Οικολογία​ς)

Περισσότερα
12 Χρόνια 2 Μήνες πριν - 12 Χρόνια 2 Μήνες πριν #9324 από KERBEROS
Μέτρα για το λαθρεμπόριο καυσίμων στο νέο φορολογικό – Τι λέει ο ΣΕΕΠΕ


Τις θέσεις των φορέων της αγοράς καυσίμων για το φλέγον θέμα του λαθρεμπορίου έχει ζητήσει το υπουργείο οικονομικών, καθώς στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη βουλή τις επόμενες ημέρες, θα υπάρξει ειδικό κεφάλαιο με στόχο την καταπολέμηση της μάστιγας και την άντληση εσόδων από τη δεξαμενή των ανείσπρακτων φόρων των λαθραία διακινούμενων ποσοτήτων που υπολογίζεται ότι ξεκινά από τα 500 εκατ. ευρώ και πιθανόν να φτάνει μέχρι και το 1 δις ετησίως. Τα πρώτα μηνύματα πάντως που έχουν πάρει οι εταιρείες καυσίμων, κάθε άλλο παρά θετικά είναι, ενώ ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών έχει στείλει ήδη το αναλυτικό κείμενο με τις απόψεις του.

Σύμφωνα με πληροφορίες του EnergyPress, το ΥΠΟΙΚ προχωρά στην περαιτέρω αυστηροποίηση του θεσμικού πλαισίου με διατάξεις που δημιουργούν έναν ασφυκτικό κλοιό όχι μόνο για τους λαθρεμπόρους αλλά συνολικά για την αγορά. Το βασικό πρόβλημα που εντοπίζει η αγορά είναι ότι αγορανομικές μέχρι σήμερα παραβάσεις, θα αντιμετωπίζονται ως λαθρεμπορικές – π.χ. εάν δε λειτουργεί το GPS του βυτιοφόρου. Με αυτό τον τρόπο, λένε πηγές της αγοράς, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος όχι να πιάσουμε τους λαθρεμπόρους, αλλά να οδηγήσουμε συνολικά την αγορά σε απαξίωση, «εξισώνοντας» τους «έντιμους» με τους λαθρεμπόρους.

Τρόικα

Την ίδια στιγμή πηγές του κλάδου εξέφραζαν την απορία τους πως τα μέτρα που προτάθηκαν για την πάταξη του λαθρεμπορίου στα καύσιμα, απουσιάζουν επιδεικτικά από το νέο μνημόνιο. Παρότι ο ΣΕΕΠΕ είχε συναντηθεί με την task force εκθέτοντας αναλυτικά τις θέσεις του, τελικά τα μέτρα που αφορούν στην αγορά των καυσίμων και περιλήφθηκαν στο μνημόνιο περιορίστηκαν στο ωράριο των πρατηρίων, το άνοιγμα βενζινάδικων στα σούπερ μάρκετα και στην κατάργηση της εισφοράς υπέρ του ταμείου των βενζινοπωλών. Αντίθετα μέτρα που έχουν προταθεί από το σύνδεσμο και θα μπορούσαν - με βάση τις εκτιμήσεις των εταιρειών – να αποφέρουν άμεσα στα ταμεία του κράτους ποσά της τάξης των 200 έως 500 εκατ. ευρώ παραμένουν στα συρτάρια των υπευθύνων ως προτάσεις.

Αναλυτικές θέσεις

Ο σύνδεσμος έχει προτείνει αναλυτικά 12 μέτρα με στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στη διακίνηση των καυσίμων. Τα μέτρα ειδικότερα που υποστηρίζει ο ΣΕΕΠΕ ότι θα οδηγήσουν στην πάταξη του λαθρεμπορίου είναι :

1. Αυστηρός έλεγχος για καταπολέμηση των εικονικών εξαγωγών καυσίμων.

Όπως είναι γνωστό, ορισμένοι προμηθεύονται αφορολόγητα καύσιμα (Βενζίνες και Πετρέλαιο Κίνησης) από Εταιρίες Εμπορίας Πετρελαιοειδών με δήθεν σκοπό την εξαγωγή τους σε γειτονικές χώρες. Φορτώνουν βυτιοφόρα ή δεξαμενόπλοια με προορισμό το εξωτερικό, αλλά στη συνέχεια φροντίζουν ώστε να σφραγίζονται τα διάφορα παραστατικά στα τελωνεία εξαγωγής / εισαγωγής, χωρίς να γίνει πραγματική εξαγωγή των καυσίμων. Στη συνέχεια, οι λαθρέμποροι διαθέτουν τα αφορολόγητα καύσιμα παράνομα εντός της επικράτειας, καρπούμενοι φόρους και δασμούς. Πρόταση για βαρύτατες ποινές και παρακολούθηση-έλεγχος των εξαγωγών με ηλεκτρονική διαδικασία, όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά ακόμη και σε γειτονικές μας Βαλκανικές, οι οποίες αντιμετώπισαν πρόσφατα το ίδιο πρόβλημα.



2. Αυστηρός έλεγχος της διακίνησης ναυτιλιακών καυσίμων.

Θα πρέπει άμεσα να εφαρμοσθεί η ηλεκτρονική διαδικασία τελωνειακών συναλλαγών, όπως άλλωστε προβλέπεται από τον Ν.2960/01, βάσει της οδηγίας 2008/118/ΕΚ και ισχύει στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επιπλέον ζητούμε την εφαρμογή αντίστοιχης διαδικασίας ελέγχου για τη διακίνηση ναυτιλιακών καυσίμων και την αυστηροποίηση των ποινών (άμεση επιβολή και είσπραξη μεγάλων προστίμων, άμεση αφαίρεση της Άδειας για ένα έως δύο έτη, κλπ).

Πρέπει λοιπόν, πέραν των προαναφερθέντων ελέγχων σε όλο τον Κλάδο, να δοθεί έμφαση στους ελέγχους που γίνονται από τα αρμόδια Τελωνεία.



3. Εξάρθρωση των κυκλωμάτων νέας μορφής λαθρεμπορίου και νοθείας της βενζίνης με άλλες ουσίες (π.χ. μεθανόλη, τολουόλη, κ.ά.).

Το τελευταίο διάστημα υπάρχει έξαρση λαθρεμπορίας στα πρατήρια υγρών καυσίμων με την προσθήκη στη βενζίνη και άλλων ουσιών, όπως ενδεικτικά μεθανόλη, τολουόλη, διαλύτες και χρησιμοποιημένα ορυκτέλαια.

Η μεθανόλη εισάγεται ατελώς και χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη στη βιομηχανία και στην παραγωγή βιοντήζελ.

Θα πρέπει να ενταθούν οι έλεγχοι από όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς (ΣΔΟΕ, ΓΧΚ) και κυρίως από τα συνεργεία των ΚΕΔΑΚ.

Ο Κλάδος μας είναι διατεθειμένος να ενισχύσει οικονομικά την προσπάθεια του ΥΠΕΚΑ για τον αρτιότερο εξοπλισμό και την αποτελεσματικότερη λειτουργία των συνεργείων των ΚΕΔΑΚ, με δύο και βασικές προϋποθέσεις: 1) Την άμεση τροποποίηση της σχετικής νομοθεσίας, ώστε να προβλεφθούν αυστηρότερες και άμεσες ποινές και κυρώσεις (άμεση επιβολή και είσπραξη μεγάλων προστίμων, άμεση αφαίρεση της Άδειας για ένα έως δύο έτη, κλπ) και 2) Tην ύπαρξη ανεξάρτητης εταιρίας που θα φροντίζει για τον συντονισμό και την εύρυθμη λειτουργία των συνεργείων των ΚΕΔΑΚ.



4. Εξίσωση των φόρων στα πετρέλαια θέρμανσης και κίνησης.

Η εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο Πετρέλαιο είναι η πιο αποτελεσματική λύση για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στο Πετρέλαιο Θέρμανσης.

Για την επιτυχία του μέτρου, θα πρέπει να προβλεφθεί διαδικασία επιστροφής του φόρου σε ορισμένες κοινωνικές τάξεις με κριτήρια που θα εξασφαλίζουν κοινωνική δικαιοσύνη.

Ο Κλάδος μας πιστεύει ότι η εξίσωση του ΕΦΚ θα πρέπει να γίνει προς τα κάτω δηλαδή, μείωση του ΕΦΚ στο Πετρέλαιο Κίνησης και σχετική αύξηση του ΕΦΚ στο Πετρέλαιο Θέρμανσης.

Η επιστροφή του φόρου να γίνεται απευθείας από το κράτος - και σε καμία περίπτωση μέσω των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών - στους όποιους δικαιούχους καταναλωτές και να εξεταστεί η προκαταβολή (εκταμίευση) με τη μορφή επιδόματος στους καταναλωτές, ώστε να αποφευχθεί η στενότητα ρευστότητας. Διαφορετικά, το χειμώνα υπάρχει κίνδυνος να παγώνουν όχι μόνο τα νοικοκυριά, αλλά και η αγορά, με δυσάρεστες συνέπειες, όπως απώλεια θέσεων εργασίας.



5. Αφαίρεση άδειας λειτουργίας από τα πρατήρια στα οποία διαπιστώνεται «παρέμβαση» (π.χ. με ηλεκτρονικούς μηχανισμούς) στη λειτουργία των αντλιών.

Επειδή η συγκεκριμένη παραβατικότητα παίρνει μεγάλες διαστάσεις, προτείνεται η εντατικοποίηση των ελέγχων και η άμεση εφαρμογή του άρθρου 17 του Νόμου 3908 (ΦΕΚ 8/Α/1.2.2011 - Ενίσχυση Ιδιωτικών Επενδύσεων για την Οικονομική Ανάπτυξη, την Επιχειρηματικότητα και την Περιφερειακή Συνοχή).

Οι κυρώσεις που προβλέπονται από τον ως άνω νόμο είναι:

• Κατάσχεση οργάνων καταδολίευσης / αλλοίωσης και υποστηρικτικών μέσων.

• Επιβολή αυτοτελούς διοικητικού προστίμου για κάθε επηρεαζόμενη αντλία (δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 30.000 € ανά αντλία).

• Επιβολή ποινικών κυρώσεων.

• Οριστική αφαίρεση άδειας λειτουργίας. Συνέπειες:

• Δεν επιτρέπεται, για 6 μήνες, η λειτουργία παρόμοιας επιχείρησης στον ίδιο χώρο.

• Δεν επιτρέπεται η χορήγηση νέας άδειας λειτουργίας παρόμοιας επιχείρησης στον ίδιο χώρο σε συγγενή έως 2ου βαθμού, αν ο συγκεκριμένος χώρος- εγκαταστάσεις ανήκουν στον παραβάτη.

• Επιβολή διοικητικού προστίμου 50.000-500.000 € σε συμμετέχοντες στη διάπραξη του αδικήματος και ποινικών κυρώσεων, εάν η συμμετοχή συνιστάται στην εγκατάσταση του μηχανισμού καταδολίευσης / αλλοίωσης. Η εμπειρία μας σήμερα μετά την εφαρμογή του νέου Νομοθετικού Πλαισίου είναι ότι οι προβλεπόμενες ποινές αφ’ ενός μεν δεν λειτουργούν αποτρεπτικά αφ’ ετέρου οι παρανομούντες «εφευρίσκουν» διαδικασίες για να ξεπεράσουν τα προβλήματα.



Σε ό,τι αφορά το Ν.3908/2011 προτείνεται να γίνουν οι εξής τροποποιήσεις:

«(άρθρο 17) δ) … Από την ημερομηνία έκδοσης της ανωτέρω απόφασης και για δύο έτη δεν επιτρέπεται, καθ` οιονδήποτε τρόπο, η λειτουργία παρόμοιας επιχείρησης στον ίδιο χώρο.

Επίσης, δεν επιτρέπεται η χορήγηση νέας άδειας λειτουργίας παρόμοιας επιχείρησης στον ίδιο χώρο σε σύζυγο ή σε πρόσωπα έχοντα μέχρι δεύτερου βαθμού συγγένεια με τον παραβάτη δικαιούχο της άδειας ή σε νομικό πρόσωπο που ελέγχει ο παραβάτης ή σύζυγος ή πρόσωπα έχοντα μέχρι δεύτερου βαθμού συγγένεια με τον παραβάτη, εφόσον ο χώρος ή οι εγκαταστάσεις είναι ιδιοκτησίας του παραβάτη και η ιδιοκτησία παραμένει σε αυτόν ή σε σύζυγο ή σε πρόσωπα έχοντα μέχρι δεύτερου βαθμού συγγένεια με τον παραβάτη ή σε νομικό πρόσωπο που ελέγχει ο παραβάτης ή σύζυγος ή πρόσωπα έχοντα μέχρι δεύτερου βαθμού συγγένεια με τον παραβάτη.»



Σύμφωνα με το ΠΔ 118/2006 (άρθρα 14 & 15), για να πάρει κάποιος άδεια ίδρυσης ή άδεια λειτουργίας πρατηρίου πρέπει να υποβάλει δήλωση ότι δεν καταδικάστηκε κατά την τελευταία οκταετία για νοθεία καυσίμων. Προτείνεται να προστεθεί και η περίπτωση της λαθρεμπορίας.



6. Άμεση εφαρμογή συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών στα Πρατήρια Υγρών Καυσίμων.

Άμεση υλοποίηση της Υπουργικής Απόφασης για εφαρμογή του συστήματος ελέγχου εκροών (σύνδεση των φορολογικών μηχανισμών στα πρατήρια με τις ηλεκτρονικές αντλίες, ώστε να καταγράφονται αυτόματα όλες οι πωλήσεις για διασταύρωση με το σύνολο των αγορών). Με τον τρόπο αυτό ελέγχονται όλες οι αγορές / πωλήσεις των πρατηρίων και δυσχεραίνονται οι παρανομίες.



7. Έλεγχος τιμολογίων αγορών σε πρατήρια, από ΚΕΔΑΚ και ΣΔΟΕ και εφαρμογή του νόμου στις περιπτώσεις παραεμπορίου και πειρατείας.

Να πραγματοποιείται δειγματοληπτικός, αλλά διαρκής, έλεγχος στα πρατήρια υγρών καυσίμων και υγραερίου από ΚΕΔΑΚ και ΣΔΟΕ για παράβαση του εδαφίου 4 του άρθρου 7 του Ν. 3054/2002 σχετικά με την προμήθεια των καυσίμων και το σήμα της Εταιρίας. Η παραεμπορία καυσίμων είναι άμεσα συνδεδεμένη με την λαθρεμπορία.



8. Δειγματοληπτικός έλεγχος τιμολογίων Εταιριών Εμπορίας για τυχόν περιπτώσεις λαθρεμπορίου και πειρατείας.

Να πραγματοποιείται δειγματοληπτικός, αλλά διαρκής, έλεγχος στις Εταιρίες Εμπορίας καυσίμων για το κατά πόσον οι αποδέκτες των καυσίμων που η εταιρία εμπορεύεται δικαιούνται νομίμως να τα χρησιμοποιούν ή/και να τα εμπορεύονται.



9. Σήμανση όλων των βυτιοφόρων Ι.Χ. και Δ.Χ. (ως Ν. 3054/2002). Έλεγχος καθ΄ οδόν του νόμιμου της διακίνησης.

- Κάθε Ι.Χ. βυτιοφόρο να φέρει εμφανώς το εμπορικό σήμα της Εταιρίας Εμπορίας στην οποία ανήκει.

- Σε περίπτωση που η μεταφορά των καυσίμων (πλην Μαζούτ και Ασφάλτου,

όπου δεν τίθεται θέμα λαθρεμπορίου) εκτελείται από βυτιοφόρο Δημόσιας Χρήσης, το βυτιοφόρο αυτό επίσης να φέρει εμφανώς το εμπορικό σήμα της Εταιρίας Εμπορίας που χρησιμοποιεί το Δ.Χ. βυτιοφόρο.

- Σε περίπτωση που η μεταφορά των καυσίμων (πλην Μαζούτ και Ασφάλτου) εκτελείται από βυτιοφόρα Δημοσίας Χρήσης, τα τελευταία πρέπει επίσης να φέρουν εμφανώς το εμπορικό σήμα της Εταιρίας Εμπορίας (κατόχου άδειας εμπορίας) με την οποία συνεργάζεται κατ’ αποκλειστικότητα. Για τυχόν παράνομη διακίνηση εμπορευμάτων με τα συγκεκριμένα Β/Φ, η Εταιρία Εμπορίας θα είναι συνυπεύθυνη.

- Όλα ανεξαιρέτως τα μεταφορικά μέσα Ιδιωτικής Χρήσης και τα μεταφορικά μέσα Δημόσιας Χρήσης που μεταφέρουν αφορολόγητα καύσιμα πρέπει να φέρουν μία επιπλέον ειδική σήμανση, προκειμένου να διακρίνονται αμέσως και να διευκολύνονται οι έλεγχοι. Ο τύπος, το μέγεθος και η θέση της, θα καθοριστεί με ΚΥΑ των Υπουργών Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

- Όλα τα Ι.Χ. και Δ.Χ. βυτιοφόρα οχήματα οφείλουν να είναι εφοδιασμένα με σύστημα εντοπισμού θέσης (GPS).



10. Έλεγχος (καθ΄ οδόν) του φορτίου και του νόμιμου της διακίνησης που γίνεται με τα μικρά βυτιοφόρα των πρατηρίων.

Εκτός από τις ποσότητες, να ελέγχονται τα προϊόντα που μεταφέρονται και από πλευράς ποιότητας (χημικής σύστασης), η πηγή προμήθειάς τους και ο προορισμός τους.

Στόχος του ελέγχου είναι να παταχθεί η τυχόν χρήση των μικρών βυτιοφόρων θέρμανσης για τη διακίνηση παράνομου προϊόντος.



11. Πάταξη της παραεμπορίας και της παράνομης εμφιάλωσης στο Υγραέριο.

• Στα πρατήρια υγραεριοκίνησης, όπου διενεργείται, συστηματικά και απροκάλυπτα, εμφιάλωση υγραερίου σε κενές φιάλες που ανήκουν σε Εταιρίες Εμπορίας Υγραερίου και προσκομίζουν οι καταναλωτές, σε συνθήκες μη ασφαλείς, κατά παράβαση της σχετικής Αγορανομικής Διάταξης και των όρων της Άδειας Λειτουργίας του πρατηρίου. Σημειωτέον ότι, το μεγαλύτερο μέρος των πρατηρίων βρίσκεται στην Αττική.

• Στα παράνομα εμφιαλωτήρια, τα οποία δεν διαθέτουν τις σχετικές Άδειες (Εμφιάλωσης και Εγκατάστασης) και παρόλα αυτά πραγματοποιούν εμφιαλώσεις - με άγνωστης προέλευσης προϊόν.

• Στα νόμιμα εμφιαλωτήρια, τα οποία διαθέτουν νόμιμη άδεια εγκατάστασης/εμφιάλωσης, δεν είναι όμως συμβεβλημένα με κάποια Εταιρία Εμπορίας Υγραερίων (κατηγορίας «Γ» του Ν. 3054/02) και έτσι πραγματοποιούν παράνομες εμφιαλώσεις με προϊόν άγνωστης προέλευσης.

• Στη διακίνηση του χύμα υγραερίου, που διενεργείται από κατόχους Αδείας Εμπορίας Υγραερίου μόνον για χύμα και διαθέτουν αυτό εμφιαλωμένο, με διάφορους μη νόμιμους τρόπους.

• Σε όλα τα παραπάνω νόμιμα και παράνομα εμφιαλωτήρια ενεργούν και δραστηριοποιούνται παράνομοι «έμποροι» υγραερίου (που δεν προβλέπεται στον Ν.3054/02).



12. Λήψη μέτρων για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για την χορήγηση Αδειών Εμπορίας κατηγορίας Β1.

Η εμπειρία όλων των τελευταίων ετών έχει αναδείξει ότι για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στα ναυτιλιακά καύσιμα θα πρέπει να ληφθούν συγκεκριμένα θεσμικά μέτρα. Ένα μέτρο που προτείνει ο Σύνδεσμός μας (από την εποχή των διαβουλεύσεων για την αρχική διαμόρφωση του Ν. 3054/2002) είναι η τροποποίηση του άρθρου 6 του Νόμου 3054/2002, ώστε να προβλέπεται ότι δικαίωμα λήψης άδειας κατηγορίας Β1, για την εμπορία ναυτιλιακών καυσίμων, θα έχουν μόνο όσα νομικά πρόσωπα διαθέτουν σοβαρές υποδομές, υλικοτεχνικά μέσα και περιουσιακά στοιχεία.

Ειδικά για τη χορήγηση άδειας Εμπορίας κατηγορίας Β1:

• Για τους κατόχους άδειας κατηγορίας Α΄ να ισχύουν οι διατάξεις του Ν. 3054/2002.

• Για όσους δεν διαθέτουν άδεια κατηγορίας Α΄, να τροποποιηθεί ο Νόμος 3054 και να προβλέπεται: α) αύξηση του ελαχίστου απαιτούμενου Εταιρικού κεφαλαίου από 800.000 € σε 1.000.000 € και β) αύξηση των ελαχίστων αποθηκευτικών χώρων από 5.000 κυβικά σε 10.000 κυβικά.



Με αυτόν τον τρόπο θα διορθωθεί το παράδοξο ένα προϊόν (ναυτιλιακό καύσιμο), του οποίου η εμπορία αποτελεί σημαντική εστία λαθρεμπορίας στον χώρο των πετρελαιοειδών, να διακινείται από εταιρείες με μηδαμινή υποδομή (με μίσθωση δεξαμενών) και περιορισμένα μέσα.


energypress


Αυτά για όσους μιλούσαν για 50 λεπτά στο πετρέλαιο θέρμανσης...
Οι εταιρείες τα προτείνουν, προσοχή, αυτές με τη μεγάλη χασούρα... ;)

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...
Last edit: 12 Χρόνια 2 Μήνες πριν by KERBEROS.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 2 Μήνες πριν #9325 από KERBEROS
Το ειδικό τέλος ακινήτων "στέγνωσε" τα ταμεία της ΔΕΗ


Σε δεινή οικονομική κατάσταση, κυρίως σε ότι αφορά τις ταμειακές ροές, έχει περιέλθει η ΔΕΗ το τελευταίο διάστημα, ενώ οι καταναλωτές καθυστερούν όλο και περισσότερο να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Η στενότητα της ΔΕΗ δημιουργεί το γνωστό ντόμινο, καθώς από τη ΔΕΗ περιμένουν «ρευστό» τόσο ο ΔΕΣΜΗΕ όσο και η ΔΕΠΑ και δημιουργείται ήδη «ανασφάλεια» για το τέλος του μήνα. Όσον αφορά ιδιώτες εργολάβους, σύμφωνα με πληροφορίες, σημειώνονται ήδη καθυστερήσεις.

Η κατάσταση θα γίνει προφανώς δυσμενέστερη εάν η ΔΕΗ υποχρεωθεί να επιστρέψει τα 80 εκατ. ευρώ που αφορούν τις ΥΚΩ (τα ζητούν πίσω οι εταιρείες Energa και Hellas Power μετά τη γνωστή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας) χωρίς να μπορεί να εισπράξει αντίστοιχα τα 70 εκατ. ευρώ που υπολογίζει ότι της χρωστούν οι δύο εταιρείες. Υπενθυμίζεται επιπλέον ότι η εταιρεία θα χρειαστεί περίπου 700 εκατ. ευρώ για εξόφληση τοκοχρεολυσίων μέχρι το τέλος Mαρτίου, γεγονός που είχε αναγκάσει στο περλθόν τον κ. Ζερβό να μιλήσει για τον κίνδυνο «στάσης πληρωμών».

Το πρόβλημα ταμειακών ροών της ΔΕΗ έχει επιδεινωθεί τελευταία, από τη στιγμή που ανέλαβε (με το ζόρι, όπως υποστηρίζουν τα στελέχη της) την είσπραξη του ειδικού τέλους ακινήτων. H προθεσμία των 80 ημερών για την εξόφλησή του έχει οδηγήσει ακόμη και τους πιο συνεπείς πελάτες της επιχείρησης σε καθυστερήσεις αποπληρωμής των λογαριασμών τους, ενώ το όλο κλίμα που έχει δημιουργηθεί έχει προκαλέσει πάγωμα διακοπών ρεύματος ακόμη και για λογαριασμούς που δεν συνδέονται με το ειδικό τέλος.

Το πρόβλημα «ρευστότητα» θα επιδεινωθεί περαιτέρω με την εφαρμογή της απαίτησης του Mνημονίου για καταβολή του ειδικού τέλους εντός δύο ημερών από την είσπραξή του, έναντι 20ημέρου που ισχύει σήμερα. Οι επισφάλειες αυξάνονται περαιτέρω από τις επαγγελματικές συνδέσεις, καθώς κλείνουν μαζικά εμπορικές επιχειρήσεις αφήνοντας κατά κανόνα απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος.

Στελέχη της επιχείρησης προβλέπουν διόγκωση των επισφαλειών το δίμηνο Mαρτίου - Aπριλίου, που οι καταναλωτές θα κληθούν να πληρώσουν αυξημένους λογαριασμούς, όχι μόνο εξαιτίας του ειδικού τέλους ακινήτων αλλά και της αυξημένης κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. Άλλωστε πολλοί από τους καταναλωτές προτιμούν να χρησιμοποιούν το ηλεκτρικό για θέρμανση καθώς δεν χρειάζεται να προκαταβάλλουν τα χρήματα για το πετρέλαιο, αλλά καλούνται να τα πληρώσουν εκ των υστέρων με το λογαριασμό. Μεγάλο μέρος των αυξημένων αυτών υποχρεώσεων θα συσσωρευτούν στο επόμενο δίμηνο.


energypress

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 2 Μήνες πριν #9326 από KERBEROS
Καταστρέφουν τον Βάβδο εκμεταλλευόμενοι την κρίση


Παράνομη ξυλεία απο ομάδες λαθροϋλοτόμων ρίχνουν στις ξυλόσομπες και τα τζάκια πολλοί πολίτες εν μέσω οικονομικής κρίσης. Το φαινόμενο έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις στο Νομό Χαλκιδικής και συγκεκριμένα στο Βάβδο. Το τελευταίο κρούσμα όμως είναι που ξεχείλισε το ποτήρι. Κάποιοι πήγαν και κόψανε 15 ελαιόδεντρα ενός συγχωριανού τους. Από την πλευρά της η δασική υπηρεσία επικαλείται την έλλειψη προσωπικού και χρημάτων, επισημαίνοντας οτι δεν μπορεί να εποπτεύσει χιλιάδες στρέμματα δάσους και δασικών εκτάσεων.

Από τη βόρεια Ελλάδα έως την Πελοπόννησο δεκάδες είναι καθημερινά οι καταγγελίες για «επιδρομές με αλυσοπρίονα», ακόμα και μέσα σε εθνικούς δρυμούς και προστατευόμενες περιοχές.

Σύμφωνα με την Ειδική Γραμματεία Δασών, τον φετινό χειμώνα τα δασαρχεία έχουν υποβάλει περισσότερες από 1.300 μηνύσεις κατά λαθροϋλοτόμων ύστερα από καταγγελίες ή ελέγχους. Δεν περνά ημέρα που τα δασαρχεία όλης της χώρας να μη δέχονται καταγγελίες από πολίτες, σχετικά με το έργο λαθροϋλοτόμων. Συχνά πεζοπόροι και εργαζόμενοι σε δασαρχεία και φορείς διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών έρχονται πρόσωπο με πρόσωπο με ομάδες λαθροϋλοτόμων, που κόβουν ξύλα προκειμένου να τα πουλήσουν στα χωριά. «Πριν από λίγο καιρό, κάναμε πεζοπορία με μια παρέα στη διαδρομή Μηλιές – Ξορύχτι στο Πήλιο. Φθάνοντας στο Ξουρίχτι είδαμε πολλά στρέμματα προσφάτως αποψιλωμένα, υπήρχε ακόμα πριονίδι επάνω στους κομμένους κορμούς», διηγείται ο κ. Αντώνης Μπρούμας, δικηγόρος. «Λίγο αργότερα είδαμε ένα αγροτικό αυτοκίνητο να βγαίνει από έναν δασικό δρόμο, φορτωμένο με κορμούς».

Ανάλογο πρόβλημα εμφανίζεται και σε πολλές προστατευόμενες περιοχές. «Η λαθροϋλοτομία είναι ιδιαίτερα έντονη φέτος, ειδικά στο παραποτάμιο δάσος του Γαλλικού ποταμού», λέει στην Καθημερινή ο κ. Χρήστος Πανταζόπουλος, δασολόγος στον φορέα διαχείρισης του Εθνικού Πάρκου Δέλτα Αξιού – Λουδία – Αλιάκμονα. «Μια ημέρα ένας φύλακας εντόπισε μια ομάδα λαθροϋλοτόμων, πήγε να τους σταματήσει και… του επιτέθηκαν με τα αλυσοπρίονα. Όταν επέστρεψε με την Αστυνομία το κακό είχε γίνει». Όπως επισημαίνει ο κ. Πανταζόπουλος, οι περιπολίες των δασοφυλάκων έχουν περιοριστεί ήδη από το 2008-2009, λόγω έλλειψης πόρων για καύσιμα.

Η πολιτεία έχει εικόνα της κατάστασης. «Όντως υπάρχουν πολλές καταγγελίες, από την Αιτωλοακαρνανία, το Πήλιο, την Πιερία και αλλού. Τα δασαρχεία όλης της χώρας έχουν υποβάλει φέτος περί τις 1.300 μηνύσεις κατά λαθροϋλοτόμων. Εκτιμώ όμως ότι πρόβλημα παρουσιάζεται μεγαλύτερο από ό,τι πραγματικά είναι. Από την πλευρά μας έχουμε κινητοποιηθεί αναζητώντας τρόπους να ενισχύσουμε τη φύλαξη», λέει ο ειδικός γραμματέας Δασών κ. Γιώργος Αμοργιανιώτης.


Καθημερινή

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 2 Μήνες πριν #9417 από KERBEROS
Απάτη: Πωλούσαν ορυκτέλαια για ντίζελ


Κύκλωμα λαθρεμπορίας υγρών καυσίμων στη Βόρεια Ελλάδα, που εφοδίαζε εκατοντάδες φορτηγά τουρκικών και βουλγαρικών εταιρειών και αποκόμιζε κέρδη εκατ. ευρώ, εξάρθρωσαν υπηρεσίες του ΣΔΟΕ. Υπεύθυνοι εταιρείας τυποποίησης λιπαντικών με έδρα τη Θεσσαλονίκη κατηγορούνται ότι αναμείγνυαν σε κρυφή υπόγεια δεξαμενή ποσότητες ορυκτελαίων με παράγωγα του θείου και πουλούσαν το μείγμα ως καύσιμο σε φορτηγά!
Σε διάστημα ενός έτους εκτιμάται ότι διακινήθηκαν 1 εκατ. λίτρα του παράνομου καυσίμου, που έχει σχεδόν τη μισή τιμή του πετρελαίου κίνησης (πωλείται 0,87 ευρώ/ λίτρο), ενώ οι διαφυγόντες δασμοί και τα πρόστιμα υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 5 εκατ. ευρώ, ποσό που δεν αποκλείεται να διπλασιαστεί όταν ολοκληρωθεί η υπόθεση. Σύμφωνα με τον καθηγητή στο Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης Ζήση Σαμαρά, το μείγμα ορυκτελαίων και θείου μπορεί να καεί σε ντίζελ κινητήρες, ειδικά εάν είναι παλιάς τεχνολογίας, ωστόσο μακροπρόθεσμα προκαλεί βλάβες στη μηχανή. «Είναι η πρώτη φορά που συναντώ χρήση ορυκτελαίων στο λαθρεμπόριο, ωστόσο η παρανομία προηγείται της επιστήμης», σημειώνει ο καθηγητής Χημείας Κωνσταντίνος Φυτιάνος.
Οπως λέει, σε περιπτώσεις νοθείας χρησιμοποιείται κυρίως πετρέλαιο θέρμανσης «γιατί έχει περιεκτικότητα σε θείο που φτάνει τα 500 ppm/ λίτρο, ενώ το κίνησης μόλις τα 10 ppm/λίτρο», επομένως αποδίδει μεγαλύτερη ισχύ.
Η υπόθεση άρχισε να ξετυλίγεται πριν από ενάμιση χρόνο, όταν έμποροι πετρελαιοειδών κατήγγειλαν στο ΣΔΟΕ τη χρήση λιπαντικών ως καυσίμων, αδίκημα που διώκεται σε βαθμό κακουργήματος σύμφωνα με τον τελωνειακό κώδικα.
Κλιμάκιο παρακολούθησε τουρκικό φορτηγό που είχε εφοδιαστεί στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην παλιά Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης - Καβάλας και το σταμάτησε δήθεν για τυχαίο έλεγχο. Ελήφθη δείγμα καυσίμων και η χημική ανάλυση απέδειξε ότι επρόκειτο πράγματι για μείγμα χρησιμοποιημένων λαδιών με θειούχα παράγωγα.
Οι εγκαταστάσεις της εταιρείας τέθηκαν σε πολύμηνη παρακολούθηση, ενώ λίγα χιλιόμετρα παρακάτω γίνονταν έλεγχοι στα φορτηγά που είχαν νωρίτερα εφοδιαστεί, τα περισσότερα τουρκικών και λιγότερα βουλγαρικών εταιρειών. Προκειμένου να μην κινηθούν υποψίες, με εντολή του αρμόδιου οικονομικού εισαγγελέα Θεσσαλονίκης Λάμπρου Τσόγκα, τα φορτηγά αφήνονταν να συνεχίσουν κανονικά το δρομολόγιό τους.
Χθες το πρωί έγινε έφοδος στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, όπου κατασχέθηκαν δεκάδες τιμολόγια και παραστατικά. Οπως διαπιστώθηκε, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας συνελήφθη πριν από λίγες ημέρες για υπόθεση πλαστογραφίας και κρατείται.
Χθες συνελήφθη ο αδελφός του, μια λογίστρια και δύο πακιστανοί υπάλληλοι, ενώ η κόρη τού ιδιοκτήτη αναζητείται. Στελέχη του ΣΔΟΕ αναζητούν ακόμη δύο εταιρείες έξω από τη Θεσσαλονίκη που φέρεται να εφοδίαζαν τουρκικά φορτηγά με παράνομο καύσιμο.


Τα Νέα

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 2 Μήνες πριν #9419 από KERBEROS
Στα 123,07 δολ. "πέταξε" η τιμή του πετρελαίου


H νέα όξυνση στις σχέσεις της Τεχεράνης με τη Δύση, με αφορμή την αποχώρηση της αντιπροσωπείας της Διεθνούς Υπηρεσίας Πυρηνικής Ενέργειας (ΙΑΕΑ) από το Ιράν οδήγησε την τιμή του αργού πετρελαίου brent στο επίπεδο των 123 δολαρίων.

Στην αγορά του Λονδίνου τα συμβόλαια Απριλίου του αργού πετρελαίου brent διαπραγματεύθηκαν έως τα 123,07 δολάρια, πλησιάζοντας στα υψηλότερα επίπεδα εννέα μηνών. Ο μαύρος χρυσός διόρθωνε στη συνέχεια στα 122,70 δολάρια. Στη Νέα Υόρκη τα συμβόλαια Απριλίου διαπραγματεύονταν στα 105,99 δολάρια, ενώ τα συμβόλαια του Μαρτίου που εξέπνεαν την Τρίτη είχαν κλείσει στα 105,84 δολάρια.

Τις ανοδικές τάσεις πυροδότησε η αποχώρηση της αντιπροσωπείας της ΙΑΕΑ από την Τεχεράνη καθώς απέτυχε η προσπάθεια συγκέντρωσης στοιχείων για το μυστικό πρόγραμμα πυρηνικών όπλων του Ιράν. Μάλιστα ο θρησκευτικός ηγέτης του Ιράν Αγιατολάχ Χαμενεΐ δήλωσε χθες ότι η πυρηνική πολιτική του Ιράν δεν θα υποστεί αλλαγές, παρά τις πολλαπλασιαζόμενες πιέσεις από τη Δύση. Τόνισε ότι «κανένα εμπόδιο δεν θα μπει στην πυρηνική προσπάθεια του Ιράν». Η χώρα οδεύει στις εκλογές της 2ας Μαρτίου όπου θα επικρατήσουν οι υποστηρικτές του Χαμενεΐ, «εχθροί» της Δύσης.

Με υφιστάμενη την απειλή του Ιράν για μέτρα αυτοπροστασίας καθώς και για κλείσιμο των στενών του Ορμούζ, της ζωτικής θαλάσσιας οδού διέλευσης πετρελαϊκών τάνκερ, οι αγορές αγνόησαν τα αρνητικά στοιχεία της μεταποίησης που μπορεί να υποβαθμίσουν περαιτέρω την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου.

Τον Φεβρουάριο μεταποίηση και υπηρεσίες κατέγραψαν απρόβλεπτη συρρίκνωση. Σύμφωνα με τη μηνιαία έρευνα της Markit, ο σύνθετος δείκτης PMI υποχώρησε στις 49,7 μονάδες από 50,4 μονάδες που ήταν τον Ιανουάριο. Οι 50 μονάδες διαχωρίζουν την ανάπτυξη από τη συρρίκνωση της δραστηριότητας. Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της υφηλίου, επιβεβαιώθηκαν τα σενάρια συρρίκνωσης της μεταποίησης τον Φεβρουάριο, για τέταρτο συνεχόμενο μήνα. Ο αντιπροσωπευτικός δείκτης ΡΜΙ διαμορφώθηκε μεν στις 49,7 μονάδες από 48,8 μονάδες τον Ιανουάριο, αλλά παραμένει χαμηλότερα από τις κρίσιμες 50 μονάδες, επίπεδο αναφοράς για τη συρρίκνωση.


energypress

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 2 Μήνες πριν #9429 από KERBEROS
Παραγωγή αειφόρου βιοντίζελ στον κάμπο των Σερρών


Έδαφος κερδίζει η παραγωγή βιοντιζελ στον Σερραϊκό κάμπο όπου τα τελευταία χρόνια καλλιεργούνται ενεργειακά φυτά όπως η ελαιοκράμβη, ο ηλίανθος και η σόγια. Εταιρεία, με έδρα το Παραλίμνιο του δημου Εμμανουήλ Παππά, έχει προχωρήσει σε συμβάσεις με Έλληνες παραγωγούς ενεργειακών φυτών (περίπου για 120.000 στρέμματα). Από αυτά τα 120.000 στρέμματα τα 55.000 είναι ελαιοκράμβη, τα 60.000 είναι ηλίανθος και τα 5.000 σόγια. «Πάνω από 3.000 αγρότες συνεργάζονται με την εταιρεία μας η οποία τους προμηθεύει με όλα τα απαραίτητα εφόδια για τις απαραίτητες καλλιεργητικές φροντίδες και με εξειδικευμένη ομάδα γεωπόνων παρέχει την απαραίτητη τεχνογνωσία από την προετοιμασία του χωραφιού έως και την συλλογή» επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος Οδυσσέας Γαβρανίδης .

Θέσεις εργασίας και σεβασμός στο περιβάλλον

Η εταιρεία βρίσκεται στην καρδιά του Σερραϊκού κάμπου, παράγει αειφόρο βιοντίζελ, απασχολεί 60 ανθρώπους με σχέση εξαρτημένης εργασίας, συνεργάζεται με περισσότερους από 3000 παραγωγούς και αποτελεί οικονομικό πνεύμονα για την τοπική κοινωνία, αλλά και συνολικά για την Ελληνική κοινωνία.

»Η παραγωγή βιοντίζελ αποτελεί συνάρτηση του ποσοστού ανάμιξης του βιοντίζελ στο συμβατικό ντίζελ. Σήμερα το ποσοστό αυτό είναι περίπου 6,5%. Η συνολική ποσότητα βιοντίζελ που αναμίχθηκε με συμβατικό ντίζελ για το έτος 2011 ήταν περίπου 160.000 κυβικά, απ΄αυτά η εταιρεία μας παρήγαγε τα 12.000 κυβικά» ανέφερε ο διευθυντής παραγωγής Μιχάλης Σοντουρλής.

Οι στόχοι για μειώσεις ρύπων που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση καθιστούν μονόδρομο την αύξηση του ποσοστού ανάμιξης του βιοντίζελ στο συμβατικό ντίζελ έτσι θεωρούμε ότι η παραγωγή βιοντίζελ θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια αφού το βιοντίζελ μειώνει τα αέρια που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου στον πλανήτη μας.

« Επίσης η εισαγωγή της πετρελαιοκίνησης στα αστικά κέντρα θεωρούμε ότι θα συμβάλει στην αύξηση κατανάλωσης του ντίζελ και ως εκ τούτο και στο βιοντίζελ. Σήμερα κύριοι αγοραστές του βιοντίζελ αποτελούν τα Ελληνικά διυλιστήρια ΕΛΠΕ και motor oil, στα δύο αυτά διυλιστήρια πραγματοποιείται η ανάμιξη του βιοντίζελ με το συμβατικό ντίζελ» τόνισε ο κ. Γαβρανίδης.

Οι ποσότητες που κάθε εταιρεία παραγωγής βιοντίζελ παράγει καθορίζονται από σχετική νομοθεσία, το βασικότερο κριτήριο σήμερα είναι το πόσες ενεργειακές καλλιέργειες θα καταλήξουν να γίνουν βιοντίζελ από την συγκεκριμένη εταιρεία.

Τα περιβαλλοντικά οφέλη του βιοντίζελ συνοψίζονται ως εξής:

Ως προϊόν ανανεώσιμων πηγών ενέργειας το βιοντίζελ είναι καθαρό, μη τοξικό και βιοαποικοδομήσιμο καύσιμο, δεν περιέχει αρωματικές ενώσεις και οι εκπομπές των ρυπαντών οξειδίων του θείου, μονοξειδίου του άνθρακα, άκαυστων υδρογονανθράκων και αιθάλης που προέρχονται από την καύση του στις μηχανές ντίζελ είναι πολύ χαμηλές. Η παρουσία του θείου στα καύσιμα ευθύνεται για τα οξείδια του θείου (SOx) στα καυσαέρια τα οποία αποτελούν έναν από τους κυριότερους ρύπους του ντίζελ. Στο βιοντίζελ η περιεκτικότητα σε θείο είναι πάρα πολύ μικρή, σχεδόν μηδενική. Επίσης, το βιοντίζελ περιέχει αρκετό οξυγόνο (περίπου 10% κ.β.) που καθιστά την καύση λιγότερο ατελή, με αποτέλεσμα η περιεκτικότητα των καυσαερίων σε μονοξείδιο του άνθρακα (CO), σε άκαυστους υδρογονάνθρακες (H/C) και σε αιθάλη (C) να είναι πολύ μικρότερη απ΄ ότι στο συμβατικό ντίζελ. Επιπλέον, η καύση του βιοντίζελ δεν αυξάνει το επίπεδο του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα (το οποίο είναι υπεύθυνο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου), αφού η ποσότητα του CO2 που απελευθερώνεται κατά τη διάρκεια της καύσης αφομοιώνεται στη συνέχεια από το φυτό κατά τη φωτοσύνθεση.


Green Agenda

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.151 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ